מנכ"לית האוצר התייצבה לצד מרידור - ובתגובה ננזפה ע"י השר כ"ץ

לאחר המתקפה של נתניהו, שכינה את ראש אגף התקציבים "פקיד שפועל לסכל החלטות ממשלה", קרן טרנר אייל יצאה להגנתו: "מביא קול מקצועי וערכי". שר האוצר: "אין זה תפקידך להגיב ולהתנצח"

זמן צפייה: 01:43

קרן טרנר אייל, מנכ"לית משרד האוצר, התייצבה היום (שבת) לצידו של ראש אגף התקציבים במשרד שאול מרידור - לאחר הביקורת החריפה שהעביר עליו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכינה אותו "פקיד שפועל לסכל החלטות ממשלה".

בחשבון הטוויטר שלה כתבה טרנר: "גורמי המקצוע באוצר, הנהלת האוצר ובפרט שאול מרידור, עובדים מסביב לשעון כדי להביא קול מקצועי וערכי שרואה את טובת הציבור היום וגם בעתיד, לצד יישום כלשונן של כל החלטות הדרג הנבחר".

עוד בחדשות 13:

נתניהו נגד שאול מרידור: "פקיד שפועל לסכל החלטות ממשלה"

במשטרה נערכים לערב של מחאות: "לא נאפשר אנרכיה משולחת רסן"

שבועיים אחרי שהזהירה מהקורונה: גננת מפ"ת מתה מסיבוכי הנגיף

ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור
ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור | צילום: חדשות 13

"קשה לי מאוד להשאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד, ובפרט כלפי הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות", כתבה. "חשוב לי להזכיר - תפקידו של כל דרג מקצועי בממשלה הוא לסייע בעיצוב ובגיבוש המדיניות הציבורית, ובכלל זה לחתור לקיום דיון רחב ומעמיק. לאחר מכן ההחלטות על דרך הפעולה הנבחרת הן של הדרג הנבחר ועלינו מוטלת החובה לפעול ליישום מיטיבי של ההחלטות".

בתגובה לדברים, שר האוצר ישראל כ"ץ נזף במנכ"לית משרדו, "על כך שהגיבה לתקשורת בנושא המתקפות על פקידי האוצר מבלי לקבל את אישורו המוקדם  כמתחייב מנוהלי שרות המדינה. אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני, וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים. תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני. אני כשר אוצר נושא באחריות העליונה לפעילות משרד האוצר וידעתי ואדע גם בעתיד להגן באופן ברור על תרומתם החיובית של הגורמים המקצועיים באוצר להצלחת וביצוע התוכניות הכלכליות".

נתניהו, שאול מרידור, ראש אגף התקציבים באוצר
נתניהו, שאול מרידור, ראש אגף התקציבים באוצר | צילום: רויטרס, משרד האוצר

בתוך כך, הממשלה צפויה לאשר מחר את תוכנית המענקים של נתניהו - למרות התנגדות האוצר, שרואה בהטבה סיוע לא ממוקד שיגיע בחלקו למשפחות שלא זקוקות לכך. לקראת ההצבעה בממשלה, נתניהו וגנץ ידונו הלילה בשינוי שיטת המענקים - הפיצוי לנפגעים מהמשבר צפוי לגדול.

אתמול, כאמור, שיתף נתניהו בפייסבוק פוסט של ח"כ קרעי מהליכוד נגד מרידור, וכתב: "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ופועלים לסכל אותן - לא נקבל זאת".

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב לדברים וכתב: "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני. אם יוצגו בפניי הוכחות למעשים מסוג זה, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שירות המדינה".