פרשת איסוף המידע: יועצו הבכיר של גנץ הגיש תלונה ליועמ"ש

בעקבות הפרסומים בפרשת החוקרים הפרטיים, רונן צור שלח תלונה לאביחי מנדלבליט ולדן אלדד וביקש לפתוח בחקירת העניין. מסתמן כי הפרקליטות והמשטרה יפתחו בבדיקה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:17

פרסום ראשון: רונן צור, יועצו הבכיר של יו"ר כחול לבן בני גנץ, שלח אתמול (שישי)תלונה ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ולמ"מ פרקליט המדינה אלדד. זאת, בעקבות הפרסומים השונים בפרשת איסוף המידע על יו"ר כחול לבן, מהם הבין כי ייתכן שחדרו לו לטלפון הנייד והפעילו עליו מעקב.

בפנייתו ביקש צור לפתוח בחקירה נגד מי שלטענתו גרם לאיסוף המידע ולפגיעה בפרטיות. בימים הקרובים תהיה ישיבה בפרקליטות ומשטרה, וככל הנראה יפתחו בבדיקת העניין.

בני גנץ במסיבת עיתונאים
בני גנץ במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

בכירים במערכת אכיפת החוק אמרו לחדשות 13 כי לא יהיה מנוס מפתיחת חקירה פלילית בפרשת איסוף המידע נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ. לדבריהם, עולה חשד ברור לביצוע עבירות פליליות במסגרת הפרשה - בין היתר פריצה למכשיר הטלפון הנייד שלו. הכדור כרגע מצוי בידיו של גנץ, שכן כל עוד לא תהיה פנייה למשטרה או ליועמ"ש - לא תיפתח חקירה.

נוסף לכך, עולה כי מלבד אותה חברה ישנם גורמים נוספים שעקבו אחרי גנץ ואחר יועצו רונן צור - שהוא יועץ תקשורת של עדי תביעה מרכזיים בתיקי נתניהו. צור מסר בתגובה: "מצפים ממשטרת ישראל לחקור במישור הפלילי את פעילות החוקרים הפרטיים".

בתוך כך, התגלה כי לוויצמן הוקצה חדר במשרד של עורך הדין עמית חדד, ועליו שלט הנושא את שמו. השלט, שכנראה עורר מבוכה אצל בעלי המשרד, הוסר כעבור זמן. בתוך המשרד התקיימו פגישות רבות בין עמית חדד, יועץ התקשורת של נתניהו עופר גולן ובין ויצמן. ויצמן עצמו היה גם איש אבטחת המידע של הליכוד, ואף עשה בדיקות אבטחת מידע למשרד רה"מ - תוך כדי מערכת הבחירות.