"אין מנוס מפתיחת חקירה פלילית בפרשת איסוף המידע נגד גנץ"

בכירים במערכת אכיפת החוק אמרו לחדשות 13 כי יש חשד ברור לעבירות פליליות בפרשת ניסיונות המעקב אחרי יו"ר כחול לבן - בין היתר פריצה לטלפון שלו • לוויצמן הוקצה חדר במשרד פרקליט רה"מ

זמן צפייה: 02:14

בכירים במערכת אכיפת החוק אמרו היום (חמישי) לחדשות 13 כי לא יהיה מנוס מפתיחת חקירה פלילית בפרשת איסוף המידע נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ. לדבריהם, עולה חשד ברור לביצוע עבירות פליליות במסגרת הפרשה - בין היתר פריצה למכשיר הטלפון הנייד שלו. הכדור כרגע מצוי בידיו של גנץ, שכן כל עוד לא תהיה פנייה למשטרה או ליועמ"ש - לא תיפתח חקירה.

נוסף לכך, עולה כי מלבד אותה חברה ישנם גורמים נוספים שעקבו אחרי גנץ ואחר יועצו רונן צור - שהוא יועץ תקשורת של עדי תביעה מרכזיים בתיקי נתניהו. צור מסר בתגובה: "מצפים ממשטרת ישראל לחקור במישור הפלילי את פעילות החוקרים הפרטיים".

בתוך כך, התגלה כי לוויצמן הוקצה חדר במשרד של עורך הדין עמית חדד, ועליו שלט הנושא את שמו. השלט, שכנראה עורר מבוכה אצל בעלי המשרד, הוסר כעבור זמן. בתוך המשרד התקיימו פגישות רבות בין עמית חדד, יועץ התקשורת של נתניהו עופר גולן ובין ויצמן. ויצמן עצמו היה גם איש אבטחת המידע של הליכוד, ואף עשה בדיקות אבטחת מידע למשרד רה"מ - תוך כדי מערכת הבחירות.

רפי ולדיסלב ויצמן
רפי ולדיסלב ויצמן | צילום: חדשות 13

דברי הגורמים מגיעים בעקבות הפרסום אמש בחדשות 13, לפיו רפי וייצמן, שעסק באיסוף מידע שנוגע לגנץ ולקשריו עם עומר ינקלביץ' ועמד בקשר רציף עם עורך דינו של ראש הממשלה נתניהו יוסי כהן - פעל במשך תקופה ארוכה ממשרדו של פרקליט ראש הממשלה, עמית חדד, משרד עורכי הדין "רוט-חדד".

וייצמן נפגש עם גורמים שונים בזמן ששהה במשרד, ואף ענה לשיחות בטלפון המשרד. וייצמן אף הציג את עצמו כמנהל אבטחת המידע של "רוט-חדד", אך פרקליט נתניהו הכחיש את הדברים.

מחברת "Armor", שבה עובד וייצמן, נמסר בתגובה: "הצגת הדברים מעוותת. חברת Armor מספקת שירותי ייעוץ אבטחת מידע ללקוחות רבים. מקצת מלקוחות החברה משותפים לה ולמשרד חדד-רוט כך מעת לעת ובמידת הצורך, מתקיימות פגישות בעניינן במשרדי חדד רוט".

בני גנץ וביבי נתניהו
בני גנץ וביבי נתניהו | צילום: רויטרס, לע''מ

בשבוע שעבר דיווח עיתון "דה מרקר" כי שירותיה של חברת המודיעין העסקי CGI Group נשכרו באחרונה על ידי גורם בסביבת נתניהו, כדי לאסוף מידע מביך או מסבך על יו"ר כחול לבן. החברה עוסקת באבטחת מידע ויושב הראש שלה הוא ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, שגם כיהן בעבר כשר וחבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד.

על פי הפרסום, אדם המקורב מאוד למשפחת נתניהו יצר קשר בין חברת המודיעין לבין גוף הקשור לליכוד, שאמור היה לממן את השירות. שווי העסקה מוערך במאות אלפי שקלים, ולא ידוע אם התשלום הועבר בפועל. בין היתר, הגורם ששכר את החברה ביקש להשיג את החוזה בין כחול לבן למשרד צור תקשורת שבבעלות יועץ הקמפיין של גנץ, רונן צור. דוברו של נתניהו, עופר גולן, מסר ל"דה מרקר" בתגובה: "שקר וכזב".

מדובר בחברה שבמערכת הבחירות הקודמת נתנה שירותים למפלגת כחול לבן, בעקבות הפריצה שנעשתה לכאורה למכשירי הטלפון של גנץ ושל בכירים נוספים במפלגה. באוגוסט האחרון אישרה מפלגת כחול לבן כי בכיריה שכרו את חברת החקירות במטרה לאתר מדליפים. "קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע", הודו במפלגה.

בתגובה לכך, נשיא CGI וחבר הכנסת לשעבר יעקב פרי, הכחיש כי חברתו עומדת מאחורי הפרסומים אודות החדירה לטלפונים של בני גנץ וכמה מאנשי מטה כחול לבן. "אנחנו לא מדליפים, לא הדלפנו וגם אין בכוונתנו להדליף", אמר  בריאיון ל"שש עם אמנון לוי". "אני מצר מאוד על מבול השמועות, הרכילויות והידיעות שפרצו".