חצי שנה אחרי הירי בחניון ברמלה: הנאשם ברצח שוחרר למעצר בית

ביהמ"ש העליון החליט לשחרר למעצר בית את ויקטור קטן בן ה-74, שירה למוות באופיר חסדאי. זאת, בשל גילו המבוגר, העובדה שאין לו עבר פלילי - ושטרם ידוע מה בדיוק אירע בתקרית • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:20

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן החליט הערב (שלישי) לשחרר למעצר בית את ויקטור קטן בן ה-74 הנאשם ברצח אופיר חסדאי בחניון ברמלה לפני כחצי שנה.

ההחלטה התקבלה בשעות האחרונות בעקבות בקשה שהגיש עורך דינו של קטן, ירום הלוי. הסיבות העיקריות להחלטת השופט הן גילו של קטן,והעובדה שאין לו עבר פלילי – כלומר הוא לא מסוכן לציבור.

עוד בחדשות 13:

הפגישה החשאית של ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות – נגד איראן

ועדת הכנסת אישרה את בקשת החסינות של חיים כץ

פרשת כחלון והשופטת: לפני מינויה – השניים ערכו עשרות שיחות

ויקטור ומוניקה קטן
ויקטור ומוניקה קטן | צילום: חדשות 13

סיבה נוספת להחלטה היא מורכבות האירוע – עדיין לא הצליחו להבין מה בדיוק היה החלק של כל אחד מהמעורבים בתקרית, ונראה כי הקשר החזק בין קטן לאשתו, השפיע על שיקול דעתו.

עורך הדין הלוי מסר בתגובה להחלטה: "במקרה המיוחד המדובר, התוצאה הטרגית הקשה היוותה מכה משמעותית גם לוויקטור אשר הוסכם כי הוא מבוגר מאוד ובמצב רפואי ירוד מאוד, וגם ביהמ"ש העליון קבע כי הוא נכנס להלם לאחר שירה במנוח לכן ההחלטה מוצדקת".

הזירה ברמלה שבה נורה למוות אופיר חסאי על ידי ויקטור קטן
הזירה ברמלה שבה נורה למוות אופיר חסאי על ידי ויקטור קטן | צילום: אמיר צעידי, חדשות 13

כזכור, ב-28 ביולי בשעות הצהריים, הגיעו קטן ואשתו, מוניקה, לקניון עזריאלי בעיר והחלו לחפש חניה בחניון. באותה עת, הגיעו למקום אופיר חסדאי עם אשתו דקלה ושתי בנותיהם, וגם הם החלו לחפש חניה. בשלב מסוים, יצאה מוניקה מהרכב והחלה לחפש רגלית חניה, כשבמקביל קטן חיפש חניה עם הרכב.

מכתב האישום עולה כי חסדאי ואשתו הבחינו בחניה פנויה והתקרבו אליה עם רכבם, אך קטן הגיע אליה לפניהם וחנה עם חזית הרכב לקיר, כאשר הרכב חורג מהקווים המסומנים על הכביש. בתגובה לכך, חסדאי עצר את רכבו, יצא ממנו, התקרב אל מוניקה וצעק לעברה: "למה אתם חונים בשתי חניות?". בין השניים התפתח ויכוח במסגרתו הכתה מוניקה את חסדאי באמצעות תיקה. בתגובה חסדאי צעק: "מה את מרימה עליי ידיים?", הדף אותה - והפיל אותה לקרקע.

קטן, בעודו ברכבו, הבחין במתרחש, יצא מהרכב כשהוא נושא תיק שבתוכו אקדח והניח אותו על תא המטען. לאחר שמוניקה נפלה, קטן פנה לחסדאי וצעק: "למה אתה מרביץ לאשתי?", פנה לעבר רכבו והוציא את האקדח מהתיק. הוא התקרב אל חסדאי ללא כל אזהרה, ירה בו מטווח קצר ופגע בחלק העליון של ירכו הימנית. חסדאי שנותר עומד על רגליו זעק לעברו: "מה אתה יורה בי?", כשגם מוניקה צועקת לעברו לחדול. קטן לא שעה לקריאות, כיוון את האקדח לפלג גופו העליון של חסדאי וירה ירייה נוספת שפגעה בחזהו. כתוצאה מהירי, התמוטט חסדאי, איבד את הכרתו ופונה לבית החולים - שם נקבע מותו.