פרשת תאיר ראדה: מדוע קציני משטרה מעבירים הרצאות על תיק הרצח?

לפי הארגון, השיעורים נערכים בשל מידע כוזב המופץ ברשת. אולם, בין היתר נעשה ניסיון להפריך את טענות המשפחה אודות זהות הרוצח, ובאחת הפעמים הוצגו תמונות של גופת הנערה. "חילול כבוד המת"

זמן צפייה: 03:02

פרשת רצח תאיר ראדה מסרבת לדעוך וממשיכה לעורר מחלוקת. קציני משטרה החלו לאחרונה לקיים הרצאות על תיק הרצח במטרה להחזיר את האמון ברשויות החוק בכל הקשור לטיפול בתיק. ביום שני האחרון ניצב אליהו פוקס, ראש מפלג תשאול בימ"ר צפון, קיים הרצאה כזאת במושב ניר יפה שליד הגלבוע ובה הראה בין היתר, מצגת ובה תמונות של גופת הנערה מזירת הרצח.

כאשר נשאל על ידי אחד הנוכחים מהי מטרת ההרצאה סיפר פוקס כי "על פי החלטה של מפקד המחוז הוחלט להקים צוות של מרצים מכיוון שהציבור תוסס בגלל התיק הזה". עם זאת, ככל הנראה חלק מההרצאה מכוונת על מנת להפריך טענות שעלו בהרצאותיה הרבות של אילנה ראדה, אמה של תאיר, שסבורה כי רוצח בתה אינו רומן זדורוב. במהלך ההרצאה שלו התייחס פוקס לאם ראדה ולתחושותיה: "היא בודדה, בעלה נפטר וגם הוא היה סבור שרומן זדורוב הוא הרוצח".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

חשד לרצח בעכו: צעיר בן 22 נורה למוות בעיר העתיקה

בת 13 לקתה בפזילה – כתוצאה משימוש מופרז בטלפון הסלולרי

בפעם הראשונה בישראל: קיצור קיבה – ללא ניתוח

הזמנה להרצאה על פרשת רצח תאיר ראדה
הזמנה להרצאה על פרשת רצח תאיר ראדה | צילום: חדשות 13

אילנה ראדה סיפרה לחדשות 13 כי היא לא מתכוונת לשתוק ואף שוקלת לתבוע את המשטרה בגלל מהלך זה: "הם יודעים שההרצאות שלי נותנות את חותמן מול האמת. פוקס הציג בהרצאה תמונות של זירת הרצח ושל גופתה של תאיר. זה חילול כבוד המת והמשטרה תצטרך לתת את הדין על כך".

ממשטרת ישראל נמסגר בתגובה כי "ההרצאה הועברה בהתנדבות בעקבות פניית אחד התושבים לקצין ולאור ריבוי הדיסאינפורמציה המופצת ברשתות החברתיות ביחס לפרשייה זו. כל החומרים שהועברו בה חשופים ומוצגים ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת השונים".