בת 13 לקתה בפזילה – כתוצאה משימוש מופרז בטלפון הסלולרי

הנערה הגיעה לביה"ח כשהיא סובלת מפזילה בולטת, שהקשתה עליה את התפקוד היומיומי. לאחר בדיקות מקיפות, הגיעו הרופאים למסקנה שהגורם לכך הוא המכשיר הנייד. "היא השתמשה בו לפחות 5 שעות ביום"

זמן צפייה: 03:21

נערה בת 13 לקתה לאחרונה בפזילה חמורה, כתוצאה משימוש מופרז בטלפון הסלולרי שלה. הנערה הגיעה לבית החולים שניידר כשהיא סובלת מפזילה חדשה ובולטת, בזווית גדולה, שהפריעה לה בתפקוד היומיומי.

לאחר בדיקות מקיפות שערכו הרופאים, שהעלו כי לא מדובר בבעיה עילית או נוירולוגית, וכן לאחר הדמיה מוחית שנמצאה תקינה, הגיעו בבית החולים למסקנה כי הסיבה לפזילה היא כאמור שימוש מופרז במכשיר הסלולרי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"היא השתמשה בו לפחות חמש שעות, ולפעמים גם הרבה יותר, כך סיפרו לנו ההורים", אמר דוקטור גד דותן, מנהל יחידת עיניים בבית החולים שניידר, ל"שש - אמנון לוי". הרופא הסביר כי מדובר על שימוש בנייד שלא על מנת לשוחח, אלא בעיקר כדי לצפות בסדרות וסרטונים ולשחק.

"יש דיווחים שהולכים ומתרבים בשנים האחרונות על קשר בין טלפון נייד לפזילה חדשה, בעיקר בבני נוער שמשתמשים הרבה", הוסיף דותן. "הגיל השכיח לתופעה הוא בסביבות גיל העשרה. זה לא היה מקרה שזה קרה לה בשבועות האחרונים של החופש הגדול, שבו יש שימושים ארוכים בטלפון הנייד".

על פי דותן, בכמחצית מהמקרים הפזילה אינה בלתי הפיכה, והפסקת השימוש בסלולרי עשויה לשפר את הראייה משמעותית ואף להחזיר את המצב לקדמותו. אולם, ביתר המקרים, השיפור חלקי בלבד או גרוע מכך, ובמקרה כזה צריך לבצע טיפולים בבית החולים. בת ה-13 שהגיע לטיפול אצל דותן, תצטרך ככל הנראה לעבור ניתוח.