המחאה בי-ם: המפגינים קיימו צעדה למרות התנגדות המשטרה

תנועת הדגלים השחורים מסרה כי המפגינים יקיימו צעדת מחאה מגשר המיתרים לכיכר פריז, "נגד הניסיונות האלימים של המשטרה לדכא את המחאה". התהלוכה לא אושרה בטענה שמדובר בשעות העומס באזור

זמן צפייה: 04:02

כמדי שבוע, אלפים הגיעו הערב (שבת) לכיכר פריז בירושלים, סמוך למעון ראש הממשלה, כדי להפגין נגד המשך כהונתו של בנימין נתניהו בזמן שהוא עומד למשפט בגין שוחד. המפגינים ביקשו מהמשטרה לקיים צעדת מחאה מגשר המיתרים לכיכר פריז, אך נענו בסירוב, בטענה שמדובר בשעות העומס באזור. המוחים צעדו למרות התנגדות המשטרה. במקביל, מפגינים רבים צפויים להגיע לביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, כמו גם למאות גשרים וצמתים ברחבי הארץ.

המארגנים טוענים כי מדובר בצעדת מחאה "נגד הניסיונות האלימים של משטרת ירושלים בראשות חנפן השלטון דורון ידיד לדכא את המחאה". מהמשטרה נמסר: "נבהיר כי עמדת המשטרה הנה לא לאפשר את קיום התהלוכה במתווה זה בשל פגיעה במרקם חיי השגרה של תושבי העיר ומבקריה שכן מדובר בציר הכניסה והיציאה הראשי של העיר. יחד עם זאת, הוצעו למארגנים חלופות שיאפשרו את קיום התהלוכה ממוקדים שונים תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים, אך בשלב זה הם סרבו". עוד הוסיפה המשטרה כי צומת כיכר פריז, קרן היסוד, קינג ג'ורג', אגרון ורמבן צפויים להיחסם בעקבות המחאות.

מפגיני הדגלים השחורים על גשר המיתרים | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בנושא >>

המשטרה פינתה את המאהל מבלפור; ראש השב"כ לשעבר נפצע

המחאות מול מעון ראש הממשלה בירושלים: 12 מפגינים נעצרו

מרואיין למפכ"לות: רמזו לי שאם אתנגד למחאה – אקבל את המינוי

"בשבוע האחרון התארגנה יוזמה של מספר ארגונים לצעוד מגשר המיתרים לכיכר פריז", מסרה תנועת הדגלים השחורים. "לצערנו, למרות מספר פעמים שהתבקש אישור מהמשטרה, משטרת נתניהו עדיין לא שלחה מסמך רשמי המאשר את הצעדה. זאת ימים לאחר שמשטרת נתניהו נהגה באלימות מול אזרחים שומרי חוק, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון ומספר קצינים בדימוס. הניסיונות לדכא את המחאה לא יצלחו, הצעדה תצא מגשר המיתרים בשעה 19:30".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2008221813' autoplay='0' credit='הדגלים השחורים' desc='מצנח ממונע כחלק מהמחאה נגד נתניהו' kid='1_sep1trus' duration='20'']

"בהמשך הערב יתייצבו אלפיי מפגינים מכל קבוצות המחאה מחוץ לשעריי הכניסות הלא חוקיים שהציבה המשטרה סביב כיכר פריז במחאה על התעקשות המשטרה לתחום ולמעשה לכלוא באופן מסוכן וחסר תקדים את עשרות אלפיי המפגינים", מסרו מוקדם יותר.

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר לקראת ההפגנה: "זו שעת מבחן להגנה על הדמוקרטיה וחופש הביטוי מפניי נאשם בפלילים שריסק את הכלכלה, מוביל לבחירות מיותרות והפך את המשטרה לקבלן הביצוע שלו לדיכוי המחאה. אנו קוראים לציבור להתייצב הערב בהמוניו. אנחנו אזרחים חופשיים שומריי חוק, לא ימשטרו אותנו, לא יכלאו אותנו ולא יסכנו אותנו".

תנועת הדגלים השחורים: הערב לא נכנסים בשערי המכלאה | צילום: הדגלים השחורים

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "ניסיונותה של משטרת נתניהו מחוז ירושלים לדכא את המחאה לא יצלחו. אנו מבינים את רצונו של דורון ידיד להתמנות למפכ״ל - אך זכות המחאה גוברת על רצונותיו של ניצב ידיד. מחאת הדגלים השחורים עומדת לצידם של הצועדים בגאווה גדולה. קוראים למשתתפים להישמע להוראות המשטרה במהלך הצעדה".

כפי שציינו ראשי המחאה, עימותים בין שוטרים למפגינים פרצו ביום חמישי במאהל הדגלים השחורים בבלפור. השוטרים הגיעו כדי לפנות זמנית את המאהל על מנת לאפשר מחאת ימין שתואמה מראש במקום. המפגינים קיבלו הודעה מראש על מחאת הימין וביקשו מהם להתפנות.

אלפים בהפגנה נגד נתניהו באזור מעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: דניאל בר און

המפגינים התרעמו ובמקום החלו מהומות. ראש השב"כ לשכבר כרמי גילון נפצע בידיו, ואמיר השכל נעצר. חלק מהמפגינים אזקו עצמם לגדרות על מנת לא לאפשר את פינויים.

כרמי גילון, ראש השב''כ לשעבר, במחאת הדגלים השחורים
כרמי גילון, ראש השב''כ לשעבר, במחאת הדגלים השחורים | צילום: הדגלים השחורים

גילון הגיע למקום על מנת לתמוך במאבק של מתנגדי נתניהו. המאהל נמצא סמוך למעון ראש הממשלה כבר חודשיים וחצי והוא מאושר על ידי בג"ץ.