20 חודשי מאסר לשוטר שנסע לדירת אדם שעוכב - וגנב את כספו

ביהמ"ש גזר עונש מאסר על שוטר שבידיו הופקדו מפתחות לביתו של אדם שעוכב לחקירה, נסע לדירתו וגנב 7,500 שקלים וקופסא שבה שקית תכשיטי זהב. "ניצל לרעה את תפקידו והאמון שניתן בו"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) 20 חודשי מאסר על שוטר בילוש ממחוז דן, שהורשע בעבירות גניבה בגין עבירות שביצע במהלך חיפוש בדירה בבני ברק של אדם שעוכב לחקירה לאחר שהתלונן במשטרה. המתלונן מסר לשוטר את מפתחות דירתו, והשוטר נסע לדירתו וגנב ממנה כ-7,500 שקלים במזומן וקופסא שבה שקית תכשיטי זהב.

בגזר הדין קבע קבע בית המשפט כי "הנאשם גם התפרץ לדירה של המתלונן באמצעות מפתח הדירה שהופקד בידיו הנאמנות וגם גנב את הכסף והתכשיטים, בעקבות החיפוש שביצע בתוקף תפקידו תוך שניצל לרעה את תפקידו כשוטר ואת האמון שניתן בו. במקום לשמור על החוק, במעשיו הוא כאמור פגע פגיעה חמורה במשטרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"דקר בגלל נביחות הכלבה": אישום בגין רצח הבכיר במשמר בתיהמ"ש

ח"כ יזבק ליועמ"ש: "אין בדבריי קריאה לאלימות נגד חיילים"

הבריטית שטענה כי נאנסה ע"י ישראלים: "הם היו כמו להקת זאבים"

עו"ד אליסף קליין, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה מסר כי "בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי יש לראות בחומרה מצב בו שוטר מנצל את תפקידו ופורץ לדירתו של נחקר, המצוי בחקירה, באמצעות מפתח אותו קיבל מהנחקר מתוקף תפקידו כשוטר, כאשר במסגרת ההתפרצות גונב השוטר כסף רב ותכשיטים. בית המשפט קבע כי דינו של השוטר שביצע עבירת גניבה תוך ניצול תפקידו דינו מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח ופיצוי כספי משמעותי".