"ניצל מעמדו לקשירת יחסים מיניים": עשרה חודשי מאסר לניסו שחם

בית המשפט גזר את דינו של הניצב בדימוס, שכיהן כמפקד מחוז ירושלים והורשע בעבירות של הטרדה מינית, מעשה מגונה ומרמה והפרת אמונים. "תמרור אזהרה ליצירת סביבת עבודה בטוחה לשוטרות"

זמן צפייה: 02:12

בית משפט השלום בתל אביב גזר הבוקר (שני) עשרה חודשי מאסר בפועל על ניצב בדימוס ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, שהורשע לפני כחמישה חודשים בעבירות של הטרדה מינית, מעשה מגונה ומרמה והפרת אמונים. כמו כן, שחם ישלם כ-3,500 שקלים לשלוש המתלוננות, וקנס על סך 7,500 שקלים. בספטמבר, כזכור, פורסם לראשונה בחדשות 13, כי הפרקליטות תבקש מביהמ"ש לגזור על שחם עונש מאסר בפועל.

ניסו שחם בבית המשפט
ניסו שחם בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בפסק הדין נקבע, על פי ביהמ"ש, כי שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי, שעליו הוא עצמו היה מופקד. עורכי הדין רונן יצחק וליאת יונניאן, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, אמרו: "ביהמ"ש קבע כי מפקד בכיר אשר מנצל את מעמדו לצורך קשירת יחסים מיניים במקום העבודה, גורם לפגיעה חמורה בכבוד האדם של השוטרות ובשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן – ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח. וזאת, נוסף לעבירות המין בהן הורשע ניסו, שהן חמורות לא פחות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-law-part-1002201035' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='ניסו שחם לאחר גזר הדין ' kid='1_8sxg5u6i' duration='11'']

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ניצב ידיד ידע על קשר בין ניסו שחם למתלוננת נגדו – ולא דיווח

פרסום ראשון: הפרקליטות תבקש עונש מאסר לניסו שחם

הערעור התקבל: ניסו שחם הורשע בהטרדה מינית ומרמה והפרת אמונים

ניסו שחם ובתו, רגע אחרי ההכרעה
ניסו שחם ובתו, רגע אחרי ההכרעה | צילום: חדשות עשר

"בתום הליך משפטי ממושך, נבקש לחזק את ידי השוטרות שהתייצבו על דוכן העדים – למרות הקושי הרב הכרוך בכך, ואנו מקווים שפסק הדין שניתן בעניינו של שחם יהווה תמרור אזהרה ואבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל", מסרו עורכי הדין והוסיפו:  "גזר הדין מבטא את ההכרה של ביהמ"ש בחומרת העבירות שביצע ניסו שחם בתקופה שבה שירת בתפקיד בכיר בקצונת משטרת ישראל".

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב הפך את ההחלטה שהתקבלה באפריל 2018, עת הורשע הניצב בדימוס במעשה מגונה בלבד, ומתח ביקורת חריפה על התנהלותו. בשל כך, התיק הוחזר לבית משפט השלום שיגזור את העונש.

ניסו שחם
ניסו שחם | צילום: חדשות 13

שחם ויתר מספר פעמים בעבר על הסדרי טיעון מקילים. כעת, משקיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות, הוא ייאלץ לרצות את שנות מאסרו מאחורי סורג ובריח.

במתן פסק הדין, כתבה עו"ד נעמי גרנות מפרקליטות המדינה: "בית המשפט המחוזי קבל את ערעור המדינה, וקבע קביעה נורמטיבית, לפיה,  קצין בכיר - המקיים קשרים מיניים עם שוטרות הכפופות לו, תוך ידיעה שהוא עלול לקבל, קל וחומר תוך קבלת החלטות בענייניהן - מבצע עבירה פלילית של מרמה והפרת אמונים, הפוגעת פגיעה קשה ומהותית באמון הציבור במשטרה, ובמערכת אכיפת החוק כולה".

עורכי דינו של  ניסו שחם, בעז בן צור ודקלה סירקיס, מסרו אז בתגובה כי: "ליבת כתב האישום במקרה זה עסקה בעבירה של הפרת אמונים, ולא כללה טענות של ניצול יחסי מרות. גם עמדת התביעה, התואמת את הראיות, הייתה כי מערכות היחסים שקיים מר שחם היו מוסכמות. נזכיר, כי הליך זה נפתח ללא שקדמה לו ולו תלונה אחת. השוטרות העידו במח"ש על יחסים מוסכמים, ושללו טענות בדבר ניצול".

ניסו שחם ועורך דינו בבית המשפט לאחר גזר הדין
ניסו שחם ועורך דינו בבית המשפט לאחר גזר הדין | צילום: חדשות 13