ניצב ידיד ידע על קשר בין ניסו שחם למתלוננת נגדו – ולא דיווח

מפקד מחוז ירושלים והמועמד למפכ"לות שמע מהשוטרת על הקשר, אך לא דיווח על כך. המשטרה: "מדובר בטענות ממוחזרות. ידיד לא היה מפקדה של המתלוננת והבין ממנה שהיא מדווחת על כך בעצמה"

זמן צפייה: 00:28

המועמד למפכ"לות ומפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, לא דיווח על קשר בין ניסו שחם למתלוננת נגדו - למרות שזו סיפרה לו על כך. הדבר נודע בעניינו של ניסים אדרי, בזמן שנוהל נגדו עניין משמעתי.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "סוגיית הדיווח נידונה בשתי ערכאות משפטיות שונות, הן בבית הדין המשמעתי של משטרת ישראל, והן בבית המשפט המחוזי בירושלים כחלק מהליך משפטי שנוהל בעניינו של קצין אחר. בשתי הערכאות נקבע כי לאור העובדה שניצב ידיד לא היה מפקדה של השוטרת בעת האירוע, ומכיוון שהבין מדברי השוטרת כי כבר דווחה על האירוע או שהיא עומדת לדווח עליו למפקדיה הישירים, לא חלה עליו חובת הדיווח. חיזוק לקביעה זו נמצא בחומר הראיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המשטרה מסרבת להעביר לארדן ממצאי פוליגרף על המועמדים למפכ"לות

היועמ"ש לארדן: ניתן למנות מפכ"ל קבוע בתקופת ממשלת המעבר

לאחר שנה ללא מפכ"ל: אלו המועמדים המובילים לתפקיד

ניסו שחם ודורון ידיד
ניסו שחם ודורון ידיד | צילום: חדשות 13

"נדגיש כי מדובר בטענות ממוחזרות. ניצב ידיד מעולם לא נחקר או נחשד בטענות שהועלו על ידי הכתב, ובשום שלב לא הוטל דופי בהתנהלותו. נציין כי מאז האירוע פורסמה פקודת משטרה חדשה, המסדירה את אופן הטיפול בהטרדה מינית במשטרת ישראל ובין היתר מרחיבה את חובת הדיווח על שוטרים ומפקדים כאחד", לשון התגובה.

כזכור, ביום שני ראיין השר לביטחון הפנים גלעד ארדן את ידיד ואת ניצב אלון אסור, ויום לאחר מכן ראיין את המועמד השלישי למפכ"לות, מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן. המועמדים נדרשו להציג תוכניות למאבק בפשיעה בחברה הערבית ובתחום הבריונות.

ביום שלישי נודע כי המשטרה מסרבת להעביר לידי ארדן את ממצאי הפוליגרף התעסוקתי שעברו שלושת המועמדים לתפקיד המפכ"ל. זאת, בטענה כי מדובר במידע רגיש.

מוטי כהן, דורון ידיד ואלון אסור
מוטי כהן, דורון ידיד ואלון אסור | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום ראשון הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כי החליט שמצב הדברים הנוכחי מאפשר מינוי של מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בזמן ממשלת המעבר.

היועמ"ש ציין במכתבו כי ישנו קושי לאור המצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה - לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה. "לנוכח זאת, ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי בנסיבות הנוכחיות גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי", נכתב.

היועץ המשפטי לממשלה ציין כי הודעת השר ארדן, על כך שבכוונתו להציע מועמדים מקצועיים מקרב משטרת ישראל ושב"ס, מצמצמת את הקשיים המשפטיים והבהיר שאישור המינוי הקבוע יהיה טעון את קבלת חוות דעתה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בהתאם להחלטות הממשלה בנושא.