ראיית הזהב בתיק 4000? תמלול החקירה האחרונה של פילבר • בלעדי

לפני כחודשיים זומן במפתיע עד המדינה לחקירה נוספת. מחשיפת חדשות 13 עולה כי הסיבה לכך היא מסמך בכתב ידו של פילבר, שמסכם פגישת מפתח בפרשת "בזק-יס" - פגישה שראש הממשלה הכחיש את קיומה

זמן צפייה: 05:44

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: לפני חודשיים בלבד, זמן רב לאחר סיום החקירה בתיק 4000 ואחרי שהוגשו כבר כתבי האישום, הוזמן במפתיע עד המדינה שלמה פילבר לחקירה נוספת, זאת לאחר שנמצא תיעוד שלו על פגישה דרמטית שניהל עם ראש הממשלה בדבר ההטבות לשאול אלוביץ'. תמליל החקירה על מה שמגדירים בפרקליטות "ראיית הזהב" בתיק הגיע לידי חדשות 13, ונחשף הערב (שלישי) לראשונה.

תחילת הפרשה בארבעה במארס 2020, תחילת ימי הקורונה. חודשים ארוכים לאחר סיום חקירת תיק 4000, פילבר, כאמור, הוזמן שוב לחקירה ברשות לניירות ערך. מסתבר כי לאחר סיום החקירה הראשונה מצאו החוקרים בתיק המקביל, תיק בזק, אסופת מסמכים בכתב יד, תרשומות אישיות של פילבר. אחת מהן שופכת אור על פגישת המפתח בתיק 4000.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר החינוך: אין שום הצדקה לסגור את החטיבות והתיכונים

מתווה להעלאת קצבאות הנכים יובא לאישור בממשלה במסגרת התקציב

מלב הים: התעשייה האווירית השלימה בהצלחה ניסוי ירי טיל בליסטי

שלמה פילבר בבית המשפט
שלמה פילבר בבית המשפט | צילום: חדשות 13

פילבר בעדותו המקורית סיפר כי בשבוע הראשון לכניסתו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת נפגש עמו נתניהו ונתן לו כמה משימות, בהן לסיים את מיזוג חברות "בזק"-"יס" ולמתן את הרפורמה של פתיחת השוק, מיתון הורדת המחירים, מה שרע מאוד לאזרחים אבל טוב מאוד לכיסו של אלוביץ'. נתניהו הכחיש נמרצות בחקירתו את תוכן הפגישה ואמר כי כלל לא זוכר את קיומה. אלא שהחוקרים מצאו תרשומת שפילבר, מסתבר, כתב לעצמו מיד לאחר הפגישה ההיא עם נתניהו.

בחקירה, הקריא החוקר לפילבר את מה שרשם בראש הדף. "אלוביץ', רמות המחירים של השוק, השוואה בין-לאומית, אילן ישועה ומיזוג יס-בזק". "כן", ענה פילבר. החוקר מנסה להבין את פשר התרשומת - האם מדובר בבקשות שאלוביץ' העביר לנתניהו עקב המחירים הלא טובים לאלוביץ' שקבעה חברת הייעוץ שנשכרה לצורך הרפורמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

"הוא אומר לך, אלוביץ' דיבר איתי על הבעיות שיש לו במשרד", הסביר החוקר לפילבר, "אמר לי משהו על חברת ייעוץ שקבעה מחירים שעשו ממש עבודה שנעשתה לא נכון". פילבר השיב, "בדיוק". " כאילו אתה מתאר את מה שרה"מ אמר לך", המשיך החוקר. "בדיוק", הוסיף פילבר, " וזה מה שנאמר לו שם".

פילבר מכנה את הפגישה הזאת "פגישת הכורסאות" על שם הפינה שישבו בה בלשכה. "זה מתאים לפגישת הכורסאות?", שאל החוקר. "כן, שם דיברנו 10 דקות כמעט על כל הנושא הזה של שוק התקשורת", השיב פילבר, "זה סיכום של פגישת הכורסאות". "כי היה עוד מקרה כזה שבו זה עלה מול רה"מ?", תהה החוקר. "לא היה, לא, לא", השיב פילבר.

שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' | צילום: חדשות 13

משפט נוסף שאמר פילבר בחקירה מראה כי עד המדינה הבין כבר מראש, כנראה, כי העסק מסריח מהיסוד. "אני זוכר שאחרי הפגישה שהייתה אצל נתניהו, אחרי שלמדתי את הנושא הזה הבנתי שהיה שם משהו 'סטינקי', אבל לא פתחתי את זה ולא נכנסתי לזה".

פילבר, אם כך, התייחס לאותה פגישה שראש הממשלה קיים איתו בשבוע הראשון בתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת כמשהו "מסריח", פגישה שתוכנה הוכחש מכול וכול על ידי נתניהו אבל זכתה לתיעוד בזמן אמת.

תגובת סביבת ראש הממשלה: פרסום ההדלפה הפלילית והמגמתית הזאת הוא המשך הניסיון להלך אימים ולסחוט באיומים את עדי המדינה כדי שהעדות שלהם "תתאים" לעבירה הדמיונית שתפרט במיוחד לראש הממשלה נתניהו, ושלא קיימת בספרי החוקים של אף מדינה בעולם. כשחוקרים עד מדינה אחרי שככבר הוגש כתב אישום, ברור שכל התיק התפור הזה ייפרם.