מתווה להעלאת קצבאות הנכים יובא לאישור בממשלה במסגרת התקציב

לאחר פגישתו עם ארגוני הנכים, שר האוצר הודיע כי בכוונתו להעלות את הקצבאות ל-3,700 שקלים – עלייה של יותר מ-10%. "בכוונתי לפעול בכל העוצמה על מנת לעודד תעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלות"

זמן צפייה: 00:41

שר האוצר ישראל כ"ץ נפגש היום (שלישי) עם נציגי ארגוני הנכים. בפגישה סוכם כי המתווה להעלאת קצבאות הנכות יובא לאישור הממשלה במסגרת התקציב הקרוב. כמו כן, הנחה השר לקיים את המתווה להעלאת קצבאות הנכות כפי שקבוע בחוק לשנים 2020-2021, כך שקצבת הנכות הכללית תעמוד על סך של 3,700 שקלים - עלייה של יותר מ10% מהקצבה הנוכחית שעומדת על 3,321 שקלים.

השר כ"ץ אמר בסיום הפגישה כי "נפגשתי היום עם נציגי ארגון הנכים. הקשבתי קשב רב למצוקותיהם. בכוונתי להביא במסגרת התקציב הקרוב את המתווה להעלאת הקצבאות ולפעול בכל העוצמה על מנת לעודד תעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ לראשי מועצת יש"ע: מחויב לנהל מו"מ על בסיס תוכנית טראמפ

פרשת ביטן: חיים רביבו ובכיר בעיריית ת"א יואשמו כפוף לשימוע

תיעוד: כוח צה"ל הותקף בנגב במהלך מרדף אחר חשודים בגניבת ציוד

מחאת הנכים - שריפת צמיגים בכביש 2
מחאת הנכים - שריפת צמיגים בכביש 2 | צילום: נכים הופכים לפנתרים

שלשום חסמו מפגינים נכים את הכניסה לדרך איילון מכביש 2 והבעירו צמיגים. לאחר זמן קצר השוטרים הזיזו את הצמיגים והכביש נפתח לתנועה. הארגון טוען כי "זו עלית מדרגה", ובהודעה מטעם הארגון נמסר כי "אנחנו מזהירים כל הזמן ונמשיך לעלות מדרגות כבר בימים הקרובים".

לפני כשבועיים החלה למחות קבוצה של נכים בשיירה מצומת עתלית לכיוון תל אביב, במטרה להפגין בצומת עזריאלי. זאת כמחאה על העיכוב ביישום החוק להעלאת הקצבאות. המפגינים חסמו את הצומת, ולפני כן האטו את התנועה בכביש החוף לכיוון דרום, באזור זכרון יעקב. המשטרה חסמה את המקטע, והכוחות איימו לחלק דו"חות למפגינים שמעכבים את הנסיעה.