גורם משפטי: על הנשיא להודיע בהקדם אם נתניהו יוכל להקים ממשלה

גורם בכיר מסר לחדשות 13 כי ריבלין יצטרך להכריע במהרה אם ניתן להטיל את הרכבת הקואליציה על רה"מ לאור כתבי האישום נגדו. זאת, מכיוון שעל הציבור לקבל מידע זה בטרם ההליכה המסתמנת לבחירות

זמן צפייה: 01:29

גורם משפטי בכיר מסר הערב (ראשון) לחדשות 13 כי נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, יצטרך להודיע בהקדם אם ניתן יהיה להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו במידה שייערכו בחירות שלישיות - לאור כתבי האישום נגדו.

כידוע, הנשיא הוא מי שצריך להטיל על אחד מחברי הכנסת את הרכבת הממשלה - ומדובר בהחלטה שבלתי אפשרי לקבל אחרי מערכת הבחירות, היות שאחרת הציבור לא יידע אם המועמדים בבחירות הם אנשים שאפשר להטיל עליהם את הרכבת הממשלה. לכן, על פי הגורם המשפטי, הנשיא יצטרך לקבל את ההחלטה בהקדם.

עוד בחדשות 13:

מסתמן: חרף הסתייגות נתניהו – ייערכו פריימריז לראשות הליכוד

עימות בין סער לברקת: "כשנלחמתי עבור הליכוד – הוא חגג בקדימה"

בנימין נתניהו מקבל את המנדט מידי נשיא המדינה ראובן ריבלין
בנימין נתניהו מקבל את המנדט מידי נשיא המדינה ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13

ההחלטה צריכה להתקבל לאחר שתינתן חוות דעת משפטית ברורה של היועמ"ש והצוות המשפטי של בית הנשיא. אחריה, הנשיא יקבל את ההחלטה ויצטרך ליידע את הציבור בהקדם האפשרי. כל החלטה תאותגר ע"י בג"ץ, שיצטרך גם הוא להכריע בהקדם – לפני שוהלכים למערכת בחירות.

מוקדם יותר היום, נפגשו ראש הממשלה ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, והחליטו, בהתאם לסיכום קודם שלהם, לכנס את מרכז הליכוד ב-5 בדצמבר ולהעלות לאישור המרכז את ביטול הפריימריז במפלגה.

קודם לכן, אמרו מקורבים לנתניהו כי בשלב זה הוא אינו סבור שיש טעם בקיום בחירות פנימיות במפלגה, בהתאם להחלטת מרכז הליכוד האחרונה. יחד עם זאת, בסביבת ראש הממשלה עדיין בוחנים את עמדתם בסוגיה. הבוקר, כזכור, ביקש חבר הכנסת גדעון סער לכנס את מרכז הליכוד ולקיים פריימריז תוך 14 יום.