סער ביקש לכנס את מרכז הליכוד: "יש לקבוע פריימריז תוך 14 יום"

חבר הכנסת פנה ליו"ר מרכז המפלגה וביקש לקיים פריימריז טרם סיום 21 הימים שבהם כל ח"כ יכול לנסות להרכיב ממשלה. "למנוע לבחירות שלישיות" • ברקת: יש לבחור מ"מ ליו"ר הליכוד כשיהיה בנבצרות

זמן צפייה: 01:05

הפלונטר הפוליטי: ח"כ גדעון סער פנה ליו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, בבקשה לכנס באופן דחוף את מרכז הליכוד כדי לקבוע תאריך לפריימריז בזק לראשות המפלגה בשבועיים הקרובים, עוד בטרם תסתיים תקופת 21 הימים לפני ההליכה לסבב שלישי של בחירות.

"בכוחו של מהלך זה למנוע התדרדרות המדינה לבחירות שלישיות מיותרות אותן הגדיר ראש הממשלה נתניהו רק לפני ימים ספורים כטירוף מערכות", כתב סער בפנייתו, והזכיר כי בשנת 2002 התקיימו פריימריז תוך שלושה שבועות, בין נתניהו לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, כשמספר בעלי זכות הבחירה היה גבוה פי שלושה מהיום. סער ביקש מכץ לדון עם מנהלת הליכוד במטרה לקדם את הרעיון באופן מעשי "למען טובת התנועה והמדינה".

עוד בחדשות 13:

סער נגד נתניהו: "אין ניסיון להפיכה שלטונית; קורא לפריימריז"

סער קרא לפריימריז בליכוד: "אוכל להרכיב ממשלה ולאחד המדינה"

הערכה: היועמ"ש ינחה את נתניהו להתפטר מתפקידי השרים

גדעון סער באירוע של הליכוד
גדעון סער באירוע של הליכוד | צילום: חדשות 13

בד בבד, ח"כ ניר ברקת הגיש הבוקר לנתניהו ולחיים כץ מתווה לפיו יקויימו פריימריז שבהם ייבחר ממלא מקום ליו"ר התנועה, שיוכל להחליפו אם יצא לנבצרות. ברקת ביקש להביא לאישור מרכז המפלגה את הצעתו.

"הליכוד חייבת לפעול לסיכול ניסיונות הפלגנות מבית ומחוץ, לפעול ליצירת המשכיות שלטונית ואופק מנהיגותי למפלגה תוך תמיכה מלאה בראש הממשלה ככל שהחוק והפסיקה מאפשרים", כתב ברקת.

ברקת ונתניהו
ברקת ונתניהו | צילום: רויטרס

אמש תקף סער את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר ההודעה על הגשת כתבי אישום נגדו. בריאיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, הצהיר סער כי "אי אפשר לדבר על החלטת היועמ"ש כהפיכה שלטונית - זה לא נכון, לא אחראי וכפירה בעיקר הממלכתיות".

סער קרא לנתניהו לפנות את הזירה ולקיים פריימריז במפלגה, מכיוון שלדבריו תחתיו לא ניתן יהיה להקים ממשלה - והליכוד יאבד את השלטון. "הבעיה אינה משפטית אלא פוליטית: פעם אחר פעם, ראש הממשלה נתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה".

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רוני שיצר

לדבריו, "נתניהו קיבל גיבוי מוחלט מכל אחד מאיתנו, גם במערכות הבחירות וגם במהלכים – חלקם שגויים לחלוטין, כמו המהלך לפיזור הכנסת הקודמת. נניח שהולכים לבחירות שלישיות, שנתניהו עצמו הגדיר אותן 'טירוף מערכות' – אף אחד לא חושב שאחרי בחירות שלישיות, רביעיות, חמישיות או שישיות הוא יצליח להרכיב ממשלה".

"יש רק דרך אחת להציל את המדינה ולהבטיח את שלטון הליכוד", סיכם סער. "אם נלך לפריימריז בזק בתוך 21 הימים הללו".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים: "יו"ר הליכוד הוא ראש הממשלה נתניהו שהביא לליכוד 32 מנדטים בפתק מחל עליו נכתב 'הליכוד בראשות נתניהו'. מצער לראות שבזמן שראש הממשלה נתניהו שומר על ביטחון ישראל בכל החזיתות ופועל לשמר את שלטון הליכוד, גדעון סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות".