בפרקליטות ענו לטענות נתניהו: "קיבל את העובדות פעם אחר פעם"

המדינה הכחישה את הטענות של רה"מ לפיהן לא הוצגו בפניו החשדות המיוחסים לו, ומסרה לביהמ"ש המחוזי כי "אין לכך כל בסיס". על בקשתו לבטל אישומים בשל היעדר אישור היועמ"ש: "אין יסוד לטענות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רויטרס

פרקליטות מיסוי וכלכלה השיבה הערב (רביעי) לטענה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הוא לא קיבל את כל עובדות כתב האישום, ובתגובה מפורטת שהגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים הבהירה: "בניגוד לנטען, במהלך חקירותיו הוצגו לנתניהו פעם אחר פעם עובדות האישום והחשדות המיוחסים לו. משכך", הוסיפו בפרלקיטות, "לעמדת התביעה אין כל בסיס לבקשה ודינה להידחות על הסף".

הפרקליטות התייחסה גם לבקשתו של ראש הממשלה להורות על ביטול אישומים משום שהיועץ המשפטי לממשלה לא נתן אישור לפתיחה בחקירה, וציינה כי "אין יסוד לטענות אלה. להגנה עברו תיעודי אישוריו של היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לשלבי הבדיקה והחקירה הראשוניים בכל אחת מהפרשות – היינו ההסכמה לפתיחה בחקירות, כפי שמצווה החוק ועל פי החלטת בית המשפט. משכך, גם דין בקשה זו להידחות".

בהודעה המלאה, תקפו אנשי הפרקליטות את נתניהו, ואמרו עליו כי הוא "לא נהג בהתאם להנחיות ביהמ"ש, אלא בחר בדרך פתלתלה שבה פיצל את טענותיו המקדמיות במכוון". הפרלקיטות הזכירה כי "תחילה ביקש נתניהו להורות על תיקון כתב האישום בדרך של הוספת אירועי סיקור פרטניים, ולאחר שבקשתו התקבלה - עותר כעת למחיקת אירועי ביקור אלה על בסיס הטענה הכבושה שהייתה ידועה לו זה מכבר. יש להצר על התנהלות זו של הנאשם", סיכמו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מות אהוביה סנדק: הנער שספג אגרוף בהפגנה תבע את השוטר

המוטציה מדרום אפריקה: לראשונה אותרו נדבקים בבדיקה אקראית

רה"מ: נאריך את הסגר וסגירת נתב"ג, נסגור את המעברים היבשתיים

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר, פרקליטיו של נתניהו הגישו לבית המשפט את תגובתם על כתב האישום המתוקן נגדו, וטענו כי ראש הממשלה "מואשם במעשים שכלל לא נחקר עליהם", ואף קבעו כי מדובר ב"ניסיון להדיח ראש ממשלה חזק מהימין". בתוך כך, נתניהו ביקש לדחות את שלב ההוכחות במשפט עד שתתקבל החלטה סופית בעניין התאגידים.

בהודעה המלאה כתבו הפרקליטים כי "מכתב האישום המתוקן עולה כי קיימת הסכמה חד משמעית שראש הממשלה לא קיבל שוחד, והטענה נגדו היא 'שלא סירב להצעתו של נוני מוזס מספיק מהר'. אין כזאת טענה בספר החוקים של מדינת ישראל", ציינו, "זאת טענה מומצאת ואבסורדית שאינה קיימת בחקיקה, בפסיקה או בשום מקום אחר, ויש לדחות אותה על הסף".

לטענתם, לא רק שהחקירות "נפתחו ללא אישור היועמ"ש, בניגוד למתחייב מחוק יסוד הממשלה", אלא גם "מתוך 150 המקרים שכתב האישום המתוקן טוען לגביהם למעורבות לכאורה בסיקור התקשורתי ב'וואלה' - רה"מ נשאל רק על מספר מקרים בודדים".