רה"מ: נאריך את הסגר וסגירת נתב"ג, נסגור את המעברים היבשתיים

נתניהו הודיע כי הוא יביא מחר לממשלה הצעה להאריך את ההגבלות, והבהיר כי משך הזמן יוחלט לפי רמת התחלואה. שר הבריאות: "לצאת במצב הזה מהסגר זאת הפקרות ממש"

זמן צפייה: 03:28

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) במהלך ביוקר במתחם חיסונים בשדרות כי הסגר וסגירת נתב"ג יוארכו, כאשר הממשלה תחליט לכמה זמן על פי רמת התחלואה. לדבריו, "אכנס מחר את הממשלה ואעביר את הצעת משרד הבריאות להארכת הסגר, נחליט לפי רמת התחלואה את משך הזמן".

"אנחנו הראשונים בעולם לסגור את הגבולות, ולא לאפשר לשום טיסות מסחריות להיכנס לישראל. אני אוסיף לכך עכשיו את ניתוק השבילים היבשתיים כולל כבישי הירדן", הוסיף ראש הממשלה. לפי שר הפנים אריה דרעי, צו הסגירה יחול החל ממחר על מעברי הגבול טאבה, ערבה ונהר הירדן. עם זאת, מעבר אלנבי יישאר פתוח למעבר תושבי יהודה ושומרון. "כחלק מהמאמץ למניעת התפשטות נגיף הקורונה, אני חייב לסגור את המעברים היבשתיים עד להתבהרות הנושא", אמר דרעי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המוטציה מדרום אפריקה: לראשונה אותרו נדבקים בבדיקה אקראית

פסיכולוג ותיק מירושלים נעצר בחשד לעבירות מין במטופלת

ח"כ אשר בדיון בכנסת על הקנסות: "רצח אופי לציבור החרדי"

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

עוד אמר נתניהו כי "המוטציה הבריטית משתוללת בעולם והיא גם נכנסה לישראל, אבל הצלחנו לבלום אותה, אנחנו צריכים להוריד אותה ולהבטיח שלא יכנסו מוטציות חדשות שאנחנו אפילו לא מכירים".

בהתייחסו ליציאה מהסגר, הוסיף ראש הממשלה כי "תהיה יציאה הדרגתית והיא תיקח מעט זמן, אבל בסוף אנחנו נפתח את הכלכלה". במקביל, שר הבריאות אדלשטיין, שביקר גם הוא במרכז החיסונים בשדשרות, אמר: "לצאת עכשיו מהסגר זאת הפקרות ממש. צריך להפסיק עם הפופוליזם והדמגוגיה - אין מנוס מהארכת הסגר".

שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

זאת ועוד, נתניהו דיבר על יום השואה הבין-לאומי ואמר: "היום במדינת היהודים מחסנים פי כמה מאות או אלפי פעמים יותר מהממוצע העולמי, ובכך מדינת היהודים משמשת דוגמה ומופת". כמו כן, הוסיף: "אבל, ביום השואה הבין-לאומי צריך לציין גם עובדה מצערת, שהניסיונות להכחיד מיליוני יהודים לא נעלמו מהעולם".

בהמשך לכך, ראש הממשלה שלח מסר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן באומרו: "איראן מובילה בריש גלי את הנושא הזה והמדיניות שלי ברורה: אנחנו לא נאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. אני אומר זאת לאויבים ולידידים כאחד - זאת המשימה העליונה שלנו, ואנחנו נגן על עצמנו בכל דרך".