מות אהוביה סנדק: הנער שספג אגרוף בהפגנה תבע את השוטר

במהלך אחת מהמחאות של נוער הגבעות בתל אביב, תועד שוטר יס"מ מטיח אגרוף בנער בן 15. כעת, הוא החליט לתבוע פיצויים בסך 50 אלף שקלים. "נגרמה לו פגיעה גדולה, חש סחרחורת וסבל מכאבים"

זמן צפייה: 00:08

נער בן 15 הגיש הבוקר (רביעי) תלונה נגד שוטר שלטענתו הכה אותו בפניו במהלך הפגנה על מותו של אהוביה סנדק. האירוע תועד, הופץ ברשתות החברתיות והגיע לידי המחלקה לחקירות שוטרים. בחדשות 13 פורסם כי במח"ש פתחו בבדיקה, ובחנו אם קיימת עילה לזמן את השוטר לחקירה באזהרה. כעת, כאמור, החליט הנער בעצמו להגיש תביעה אזרחית.

תחילת הפרשה בדצמבר 2019. אז, במהלך מרדף משטרתי, נהרג סנדק בן ה-16 מההתנחלות בת עין וארבעה נערים נוספים נפצעו. במרדף, רכבם של הצעירים איבד שליטה, סטה מהדרך - והתהפך. מאז, וכמעט בכל יום, מאות פעילי ימין ונערי גבעות קיימו הפגנות שבהן דרשו מהממשלה להקים ועדת חקירה חיצונית לבחינת נסיבות מותו של סנדק.

לכתבות נוספות בנושא >>

"השוטרים דחו סיוע רפואי": פרטים חדשים מחקירת מות אהוביה סנדק

השוטר מפרשת מות אהוביה סנדק לאחר המעצר: "זרקו אותי כמו פושע"

29 נעצרו בהפגנה בירושלים על מות הנער אהוביה סנדק

התקרית בין הנער בן ה-15 לשוטר היס''מ, במהלך ההפגנה על מות אהוביה סנדק
התקרית בין הנער בן ה-15 לשוטר היס''מ, במהלך ההפגנה על מות אהוביה סנדק | צילום: ידידיה גרוסמן

לפני כשלושה שבועות, הגיעו המפגינים - בהם הנער בן ה-15, אל מתחת לביתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. במהלך הערב, החל ההמון לצעוד מביתו של אוחנה למגדלי עזריאלי, שם חסמו לסירוגין את הצומת. אז, ובזמן שעמד על הכביש, לוחמי מג"ב הדפו בכוח את הנער לכיוון המדרכה. אלא שברגע הזה, הגיח מאחור שוטר יס"מ והיכה אותו בפניו באגרוף.

הנער ומשפחתו דורשים פיצוי של 50 אלף שקלים. בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, נכתב כי "למתלונן נגרמה פגיעה גדולה, הוא חש סחרחורות וסבל מכאבים רבים ועוגמת נפש על ההתנהלות האלימה כלפיו. האירוע מתועד בסרטון הממצה למעשה את סיפור הדברים".

אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר
אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר | צילום: באדיבות המשפחה

עורך הדין הוסיף לתאר כי בסרטון נצפה שוטר יס"מ, כאשר הוא "תוקף את התובע בצורה אגרסיבית וברוטאלית. משטרת ישראל נושאת באחריות שילוחית לתקיפה, ואחריות ישירה לכך שלא הדריכה את השוטרים, ולא התריעה בפניהם שלא לתקוף לחינם ולא הבהירה לשוטרים את חשיבות זכות ההפגנה".