הבוקר: היום האחרון לשימוע לנתניהו – שיתמקד בתיק 1000

הדיונים יעסקו בפרשת המתנות ובחשד כי ראש הממשלה הפר אמונים כשניצל את סמכויותיו על מנת לעזור לאיש העסקים ארנון מילצ'ן. לאחר יום הכיפורים יחל היועמ"ש במרתון דיונים לקראת הכרעה

זמן צפייה: 04:16

היום (שני) יתקיים היום האחרון לשימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיעסוק בתיק 1000 - פרשת המתנות מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, ובחשדות כי הפר אמונים כשניצל את סמכויותיו לעזור לאיש העסקים ארנון מילצ'ן. הדיון יתקיים בהיעדרה של הפרקליטה ליאת בן ארי, בשל חופשה משפחתית. בתום ארבעת ימי השימוע, לאחר יום הכיפורים, יחל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במרתון דיונים על מנת להגיע להחלטה בתיקי ראש הממשלה.

לכתבות נוספות בנושא: 

הוויזה, הפטור ממס ושוק התקשורת: העדויות המרכזיות בתיק 1000

התחדש שימוע רה"מ – פרקליטיו מציגים את טיעוניהם בתיק 2000

בפרקליטות סבורים: תיק 4000 יסתיים בהאשמה בשוחד – או שייגנז

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

לקראת השימוע, מירב האנרגיה של עורכי דינו של נתניהו מושקעת במציאת תיקים של ניגוד עניינים של גורמים בכירים ונבחרי ציבור בהם לא הוגש כתב אישום, דוגמת עובדת בכירה במשרד הפנים – איך היא הפרה את הסכם ניגוד העניינים מול בעלה. המכשול הגדול ביותר שעומד בפניהם הוא הפסיקה בעניין אולמרט – שם נקבע שאין לעסוק בענייני מקורבים אפילו אם ההחלטות שהתקבלו יהיו סבירות.

שלושת החשדות העיקריים נגד נתניהו עוסקים בהתערבות שלו לאישור ויזה לארצות הברית למילצ'ן, קידום חוק להקלות מס לתושב חוזר – שהיה חוסך לאיש העסקים כסף רב והדחיפה למיזוג קשת ורשת. כזכור, נתניהו שוחח עם השגריר האמריקני ואף עם שר החוץ האמריקני דאז, ג'ון קרי, במטרה שיטפלו בבעייתו של איש העסקים מילצ'ן לקבל ויזת כניסה לארצות הברית. בעדותו סיפר מילצ'ן: "חששתי שהבנקים לא ייתנו לי קרדיט לסרטים יותר. קיבלתי בסוף את הוויזה למרות נתניהו".

בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן
בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן | צילום: חדשות עשר

נושא נוסף שבו נתניהו התערב לטובת מילצ'ן הוא הניסיון להאריך את הפטור ממסים לתושב חוזר. עד המפתח, יאיר לפיד שר האוצר דאז, העיד בנושא: "ביבי דיבר איתי על זה, ואמר לי 'תקשיב, ארנון וגם אני חושב שזה רעיון מצוין'. אמרתי לו שאני לא חושב שזה רעיון טוב, לא העמקנו בזה – זה היה לרבע שעה. הוא רק רצה לסמן 'וי' על זה שהוא דיבר איתי. לא הרגשתי לחץ".

הנושא השלישי בתיק הוא הניסיון של נתניהו לעזור למילצ'ן למזג בין הזכייניות רשת וקשת – שיהפכו לגוף בבעלותו. מנכ"ל משרד התקשורת וכיום עד המדינה בתיק, שלמה פילבר, אמר בעדותו כי המניע לצעדיו של ראש הממשלה היה ברור. "את נתניהו עניין באותה תקופה דבר אחד, הייתה לו אובססיה: מי ינהל את חברת החדשות", העיד. "אם מילצ'ן יהיה הבעלים אז יהיה לנתניהו גורם אוהד בתקשורת.