בפרקליטות סבורים: תיק 4000 יסתיים בהאשמה בשוחד - או שייגנז

ב-2016 נחתם עם נתניהו הסדר ניגוד עניינים, והסוגייה הזו לכאורה טופלה מבחינה רגולטרית ומבחינת היועמ"ש. לכן, סבורים בפרקליטות, ההכרעה בתיק לא תסתיים בהפרת אמונים - אלא ככל הנראה בשוחד

זמן צפייה: 02:33

מחר (ראשון) יתחדש השימוע בעניין תיק 4000, והדיון יעסוק בסוגיית הפרת האמונים - לאחר שמרבית הטיעונים הנוגעים לשוחד כבר הוצגו. הדעה הרווחת בפרקליטות היא שהתיק יסתיים בכך שראש הממשלה נתניהו יואשם בשוחד - האפשרות הסבירה יותר, ככל הנראה - או שהוא ייגנז.

הסיבה לכך היא שב-2016 נחתם הסדר ניגוד עניינים עם נתניהו, שתכלל את כל הקשור לעניין ניגוד העניינים, כלומר -הנושא הזה כביכול כבר טופל מבחינה רגולטורית ומבחינת היועמ"ש. לכן, סבורים בפרקליטות כי לא יהיה נכון לחזור אחורה למה שקרה לפני 2016, וכי מדובר בתיק שאינו מתאים להפרת אמונים.

עוד בחדשות 13:

"רעייתי ואני זה שני אנשים נפרדים": גרסת נתניהו בתיק 1000

גורמים בפרקליטות אחרי השימוע בתיק 4000: לא שוכנענו שאין שוחד

נבצרות, חסינות או המשך כהונה: איך צפוי לנהוג רה"מ אם יואשם?

נתניהו ומנדלביט
נתניהו ומנדלביט | צילום: חדשות 13

אתמול אמרו גורמים בפרקליטות לחדשות 13 כי דברי עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך השימוע בתיק 4000, לא הצליחו לשכנע אותם שאין עבירת שוחד בהתנהלותו של נתניהו. עם זאת, הוסיפו כי הדיונים היו ענייניים וטובים על אף שלא הצליחו להפריך את החשדות לקבלת שוחד מצד נתניהו. עם זאת, ההכרעה לא תינתן על ידי הפרקליטות, אלא על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

אחד מקווי ההגנה של פרקליטי ראש הממשלה בתיק הוא שנתניהו התקשר לשלדון אדלסון, הבעלים של עיתון ישראל היום, ולעורך העיתון עמוס רגב, פעמים רבות יותר משדיבר עם שאול אלוביץ' ולכן קשה לטעון שהוא פעל לטובת אלוביץ'.

כמו כן, פרקליטו של נתניהו, דוד שמרון, אמר בעדותו במשטרה במסגרת תיק 4000: "אם הייתי יודע על הבקשות של נתניהו לאלוביץ' בעניין הסיקור, לא הייתי מגיש ליועמ"ש מסמך שבו כתבתי שאין עילה לכך שנתניהו יעסוק בענייניו של אלוביץ'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר קבלת המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא
ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר קבלת המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא | צילום: חדשות 13

ביום חמישי התקיים היום השני לשימוע של ראש הממשלה בתיק 4000. בטרם נכנס לדיון, אמר פרקליטו יוסי אשכנזי: "דנו אתמול בתיק 4000 בערך 11 שעות, אנחנו ממשיכים היום את הטיעון. יש קשב רב בלשכת היועץ, בדיוק כמו שצריך להיות בשימוע, אני מאמין שנצטרך את כל היום הזה כדי לסיים את הטיעונים שלנו בתיק ונמשיך שבוע הבא לתיקים".

עורך הדין עמית חדד הוסיף: "אתמול הצגנו את מחצית הטענות שלנו בתיק 4000. אני חושב שהטענות נשמעו, הן טענות נכונות וטובות. הן מפתיעות, יש ראיות חדשות, יש הסבר אחר לכל מה שנטען בכתב החשדות, היום אנחנו נמשיך בתקווה שנצליח לשכנע, אנחנו בטוחים שבסופו של יום כשנסיים את ארבעת הימים האלו התיקים האלו חייבים להיסגר, והם ייסגרו".