"רעייתי ואני זה שני אנשים נפרדים": גרסת נתניהו בתיק 1000

רה"מ טען בחקירותיו שאנשי העסקים מילצ'ן ופאקר, שלפי כתב החשדות העבירו לו מתנות בשווי של כמיליון שקלים, היו חבריו הקרובים. על הטענה שהוא ורעייתו נהנתנים: "הכנסתי את היד בחפץ לב לכיס"

זמן צפייה: 04:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בחקירתו במסגרת תיק 1000 כי ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, שהעבירו לו מתנות בשווי מאות אלפי שקלים, היו חבריו הקרובים, וכי לא היה מודע לכמויות שמפניה גדולות שנשלחות לביתו – כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13.

כשחוקריו שאלו על היחסים עם מילצ'ן, ענה נתניהו: "ארנון חבר מאוד קרוב. זה נוצר בכלל כשהייתי פגר פוליטי. לא אני חשבתי ולא הוא חשב שאחזור לפוליטיקה. הקשר הוא כמו אחים. אני מדבר איתו קצת יותר ממה שאני מדבר עם אחי. הוא מצלצל אליי ואומר לי 'אחי אני רוצה לדבר איתך, להתייעץ איתך'. הדבר הראשון או השני או השלישי שעשיתי בהיותי שר אוצר, זה היה לקחת ולהרוס לו את העסק שלו. היה לו עסק של ייבוא חלקי רכב, ואני הרסתי את הבסיס התחרותי של הדבר הזה".

בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן
בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן | צילום: חדשות 13

נתניהו ענה לחוקרים בתגובה לשאלתם על משלוח השמפניה: "רעייתי ואני זה שני אנשים נפרדים. אני לא מכיר כמויות כאלה (של שמפניות). לא מאמין שיש כאן דברים כאלה. אני יודע דבר אחד שאנחנו היינו באים לארנון, השמפניה הייתה זורמת שם. אני במקרה לא אוהב שמפניה, אני לא שותה אבל כולם היו שותים שם בכמויות אדירות".

החוקר שאל: "מילצ'ן אמר שאתם זוג נהנתן ושהוא נגעל מכם. הוא אמר – 'אני מקווה מאוד שאני לא מוקלט פה, אבל זו הייתה דרישה בלתי פוסקת' והוא הדגיש את זה".

נתניהו השיב: "זה מדהים אותי וגם מאכזב. קשה לי להאמין שהוא אמר את זה. אני לא באתי אליו בדרישות. רוב רובם של הסיגרים ניתנו במהלך מפגשים שלנו. שרה לא יודעת למשל על התשלום ששילמתי לאודליה (כרמון). היא לא ידעה על התשלום ששילמתי לבנט ושקד. הכנסתי את היד בחפץ לב לכיס, עשרות אלפי שקלים".

ג'יימס פאקר יחד עם יאיר ובנימין נתניהו בעצרת האו''ם
ג'יימס פאקר יחד עם יאיר ובנימין נתניהו בעצרת האו''ם | צילום: חדשות 10

החוקר שאל: "ומה קרה כשהיא ידעה?", נתניהו ענה: "היא רצתה את הכסף, שיחזירו את הכסף חזרה".

החוקרים שאלו את נתניהו מדוע פאקר השתתף במימון המתנות. נתניהו ענה: "נוצרה כימיה אדירה עם פאקר. הוא החליט שאני האיש הכי מרשים שהוא פוגש. הוא אמר את זה לכל מי שהוא פגש. הוא גם נקשר ליאיר. הוא היה מדבר עם שרה על הבעיות שלו. הוא החליט לקנות בית לידנו, עד כדי כך הקשר התהדק".

החוקרים שאלו למה התערב למען אישור הוויזה לארה"ב של מילצ'ן, בין השאר בטלפונים לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי. "אמרתי לו – תשמע ג'ון, אני לא נכנס לשיקולים שלכם, זה החלטה שלכם, אבל אני רוצה שתדע בעניין של הגרעין, הוא לא... זה דברי עבר, האיש הוא אדם רציני והוא גם עוזר מאוד לכלכלה האמריקנית", טען נתניהו. "דיברתי איתו עם קרי פעם פעמיים. האריכו לו את הוויזה, אבל מי אמר שזה בגללי? הם דיברו איתו אני יודע? סילבן דיבר איתו, אני יודע מי דיבר איתו? כן, דיברתי עם השגריר האמריקני ואמרתי לו שזו החלטה שלכם, אני נותן עדות אופי עבורו, האיש עזר לנו".

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: רויטרס