הפרקליטות הודיעה: מתנגדת לבקשת נתניהו לדחות את פתיחת משפטו

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים שיש לקיים את הדיון ב-17 במארס, כדי לסדר לוח זמנים לשאר מועדי הדיונים. עם זאת, אין לה התנגדות לדחיית ההקראה שתפתח את המשפט

זמן צפייה: 02:16

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (שני) שהיא מתנגדת לבקשת פרקליטי נתניהו לדחות את משפטו לחודש מאי, שפורסמה בערב הבחירות ביום שני שעבר בחדשות 13. לפרקליטות חשוב שתהיה מסגרת זמנים לתיק ושיקבעו מועדי הדיונים, עם זאת אין לה התנגדות לדחיית ההקראה שתפתח את המשפט. שופטת בית המשפט המחוזי, רבקה פרידמן פלדמן, ביקשה לקבל את עמדת הנאשמים הנוספים, שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס. זמן קצר לאחר מכן נמסר מטעם עורך דינם של בני הזוג מוזס כי הם מסכימים לדחייה שהוגשה.

בתגובה שהעבירה הפרקליטות מסרה שהמדינה לא עומדת על כך שנתניהו ישיב לאשמה במועד הדיון, אך מבקשת שיתקיים דיון לצורך קביעת מועדי הדיונים, וכן בעניין חומרי החקירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרקליטי נתניהו ביקשו לדחות את משפטו לחודש מאי

מקורבי רה"מ פנו לגורמים במשותפת: "התנגדו לחוקים נגד נתניהו"

נתניהו שוחח עם מנהיגים זרים על הקורונה; בידוד לשבים ממצרים

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אתמול ביקשו פרקליטי נתניהו מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את משפטו לחודש מאי. כזכור, ב-17 במארס צפוי להתייצב נתניהו בבית המשפט להקראת כתב האישום נגדו. פרקליטיו טוענים לבקשת הדחייה מכמה סיבות. האחת היא שהם לא קיבלו את כל חומרי המשפט מהפרקליטות, כמו כן, ועדת ההיתרים צפויה להתכנס ולדון בבקשת ראש הממשלה לבקשת תרומה למימון הוצאות משפטו יום לאחר פתיחת המשפט נגדו, אם אכן ייפתח בשבוע הבא.

על פי רוב, בית המשפט נענה לבקשות דחייה - אך הדבר תלוי בהרכב השופטים. קיים סיכוי שהם יבקשו מנתניהו להגיע לדיון, ושם ידונו בדברים. עמדת היועמ"ש בשלב הזה חשובה מאוד, כשידוע שמנדלבליט אמר מוקדם יותר היום שאין מניעה משפטית בהרכבת ממשלה על ידי נתניהו.