נתניהו שוחח עם מנהיגים זרים על הקורונה; בידוד לשבים ממצרים

בשיחת הוועידה השתתפו מספר ראשי מדינות באירופה. רה"מ: "יש להקים שדה תעופה נקי"; משרד הבריאות הורה לישראלים החוזרים ממצרים להיכנס לבידוד. ועד עובדי הרכבת הציע לסגור את תחנת נתב"ג

זמן צפייה: 06:04

נגיף הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (שני) שיחת ועידה בווידאו עם מנהיגים מאירופה, ודן עמם על דרכי התמודדות עם נגיף הקורונה. בתוך כך, משרד הבריאות קרא לשבים ממצרים להיכנס לבידוד, וועד עובדי הרכבת הוציא הודעה לפיה הוא מציע לסגור את תחנת נתב"ג בשל הסיכון הגבוה להידבקות בווירוס הקורונה.

בשיחה שקיים נתניהו השתתפו קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ' וראש ממשלת רומניה לודוביק אורבן.

"אני סבור שנוכל לעזור למדינות שלנו ולעזור אחד לשני באמצעות שיתוף מידע ותיאום פעילויות מסוימות - ואני יודע שהזמן פה קריטי", אמר נתניהו בפתח השיחה. ראש הממשלה הציג שלוש רעיונות לשיתוף פעולה, והציע "לשנות לחלוטין את קצב הבדיקות. למעשה, המטרה הסופית היא לפתח בדיקות ביתיות - בדיוק כפי שעושים לבדיקת הריון או נגיף האיידס", הסביר נתניהו. לדבריו, כאשר דבר כזה יקרה - "נוכל להפריד בצורה יעילה יותר אנשים בריאים מאנשים חולים. זה טוב לבריאות וטוב מאוד לכלכלה שלנו כיוון שאנו עומדים להיתקל בבעיות רציניות של בידודים המוניים - ואי אפשר לנהל כלכלות באופן כזה".

לכתבות נוספות בנושא >>

ירידות שערים חדות בשל הקורונה: עיכוב בפתיחת המסחר בבורסה

בהלת הקורונה: הנחיות חדשות לנוסעים בתחב"צ; מצעד החיים נדחה

סופרים, מסעדות – וטיסות לאירופה: מסלולי הנדבקים החדשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת ועידה עם מנהיגים מאירופה על התמודדות עם וירוס הקורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת ועידה עם מנהיגים מאירופה על התמודדות עם וירוס הקורונה | צילום: קובי גדעון / לע''מ

הרעיון השני הוא ליצור מרכז אווירי בטוח. "אנו עלולים להגיע מהר מאוד למצב של השבתות מטוסים או הגבלות על טיסות", אמר נתניהו בשיחה. "כדי להגן על שרשראות אספקה, אני מציע שיהיו לנו מרכזים בטוחים ומטוסים בטוחים". הכוונה היא לייעד שדות תעופה באירופה שיוכרזו כ"שדות תעופה נקיים. נשקיע מאמצים עקביים לשמור עליו נקי, נרחץ ונחטא אותו כל הזמן מסביב לשעון ונבדוק את האנשים שעובדים בו כל הזמן", הרחיב ראש הממשלה. "החילופים בין המטוסים יוכלו להתרחש שם, כדי שלא יהיה צורך לנקות את כל שדות התעופה שלנו בקצב ובעלויות שלא נוכל לעמוד בהם".

הרעיון השלישי אותו הציע נתניהו הוא לחלוק שיטות עבודה בין המדינות. "לכל אחד מאיתנו יש את הניסיון שלו. אנו רואים מה עובד, מה לא עובד, ואנו יכולים לחלוק מידע. יש לכם וודאי רעיונות נוספים שאני מצפה לשמוע. הצעתי היא שיהיה לנו איש קשר בכל אחת ממשלותינו, ואני מבקש מכל אחד מכם למנות איש קשר כדי שנוכל להמשיך את הדיון הזה", סיכם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת ועידה עם מנהיגים מאירופה על התמודדות עם וירוס הקורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת ועידה עם מנהיגים מאירופה על התמודדות עם וירוס הקורונה | צילום: קובי גדעון / לע''מ

כאמור, הבוקר דרשו אנשי ועד הרכבת מהמנכ"ל ומשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' "להפעיל אמצעי אכיפה כלפי נוסעים שעולים לרכבת בנתב"ג - או אפילו לסגור את התחנה לאלתר", לשון ההודעה. לדבריהם, " לנוכח העובדה שאין אכיפה נדרשת בתחנת נתב"ג - אשר את התוצאה שלה ראינו אתמול עת נחשף כי אחד מחולי הקורונה עשה את דרכו לבידוד בית באמצעות הרכבת מנתב"ג לעכו, ובכך סיכן עשרות עובדי רכבת ואלפי נוסעים - אנו דורשים כי תחנת נתב"ג תיסגר לאלתר".

הוועד טען כי אם התחנה לא תיסגר - לכל הפחות יש לתת סמכות לשוטרים או לגוף ביטחוני אחר לאשר או לשלול כניסת נוסעים, וכן דרשו לחטא את מכונות רכישת הכרטיסים, כיסאות הרכבת והתחנות עצמן. במכתב ששלחה יו"ר הוועד גילה אדרעי היא ביקשה שיפורסמו הנחיות והוראות לציבור הנוסעים, כמו גם הנחיות להתגוננות של עובדי הרכבת הבאים במגע ישיר עם הנוסעים.

Workers Take The Body Temperature Of Passengers Before They Enter The Subway Station Outside The Beijing Railway Station In Beijing
בדיקות עם מד חום לאנשים הנכנסים לתחנת רכבת בבייג'ינג, בירת סין | צילום: רויטרס

במשרד הבריאות הרחיבו את הנחיות הבידוד לשבים מחו"ל, וכעת גם מצרים הצטרפה לרשימה הכוללת, בין היתר, את איטליה, יפן וקוריאה הדרומית.