רצח אלמנת ראש האגודה הנוצרית ביפו: הבת ובן זוגה הורשעו במעשה

ביהמ"ש קבע שאמיר מרמש דקר את פאדיה קדיס למוות בעידוד זוגתו טרייסי, בשל התנגדות האם לקשר ביניהם. הבת סייעה לטשטש ראיות. "הסתירו הגופה - ושלחו הודעות מהנייד שלה כדי שיחשבו שהיא חיה"

פאדיה קדיס ובתה טרייסי החשודה שרצחה אותה
פאדיה קדיס ובתה טרייסי החשודה שרצחה אותה | צילום: חדשות 13

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ראשון) את אמיר מרמש וטרייסי קדיס, בני 20 מיפו, ברצח פאדיה קדיס, אמה של טרייסי, לפני כשנתיים. פאדיה הייתה אלמנתו של גבי קדיס, יושב ראש האגודה הנוצרית אורתודוקסית שנרצח במהלך תהלוכת חג המולד לפני כשמונה שנים. בת 52 הייתה במותה.

על פי כתב האישום שבו הודו השניים, הרצח בוצע על רקע התנגדותה של האם לקשר הזוגי ביניהם. בחודש יוני 2018, הגיע מרמש לבית משפחת קדיס בשעת לילה מאוחרת בעודו מצויד בסכין. הוא פגש בטרייסי ויחד הם החליטו לרצוח את האם.

לאחר מכן ועל דעתה של טרייסי, דקר מרמש את פאדיה - שבינתיים התעוררה משנתה, שבע דקירות בפלג גופה העליון. בכתב האישור נכתב כי מותה של המנוחה נגרם בשל הדקירות בצוואר ובבית החזה. בשלב זה, מרמש הסתיר את הגופה וניקה את כתמי הדם בכלי ניקוי שסיפקה לו טרייסי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו בעקבות הביקורת על ההטבות: "עיתוי הדיון היה לא נכון"

זיהומולוגים מזהירים: אם לא נפעל מייד נגד המגפה – נאחר הרכבת

העצורים מההפגנה מול מעון רה"מ שוחררו; מ"מ המפכ"ל: נפיק לקחים

פאדיה קדיס ובתה טרייסי החשודה שרצחה אותה
פאדיה קדיס ובתה טרייסי החשודה שרצחה אותה | צילום: חדשות 13

על מנת להטעות את בני המשפחה ולהקשות על מציאת הגופה, הם גרמו לכולם לחשוב שהיא נסעה. בני הזוג שלחו הודעות מהנייד של פאדיה, נטלו מתיקה את כרטיסי האשראי שלה ואף עשו בו שימוש. למחרת הרצח, הם עזבו את הבית וטרייסי אף הלכה לבית הספר. במהלך היום היא ומרמש המשיכו לשלוח הודעות לקרובי משפחה מהנייד של פאדיה, זאת, כאמור, בכדי שכולם יחשבו שהיא עדיין בחיים.

מרמש וטרייסי הודו במיוחס להם במסגרת הסדר טיעון. הם מואשמים גם בשיבוש הליכי משפט והונאה בכרטיס חיוב. הצדדים יעתרו לעונש של 25 שנות מאסר לכל אחד מהם, מאסר על תנאי ופיצוי לילדיה הנוספים של המנוחה בסכום המקסימלי הקבוע בחוק.