פרשת הרצח מלפני 30 שנה: החשודה הודתה ששימשה כ"נערת פיתוי"

האישה שנעצרה יחד עם שני החשודים הודתה כי שימשה כנערת פיתוי באחד המקרים הלא מפוענחים. אחד החשודים אמר בדיון הארכת המעצר: "מישהו ראה אותי בעיניים? שיגיד לי"

זמן צפייה: 04:26

דיון בעניינם של החשודים באירועי רצח והיעדרות משנות ה-80 וה-90 התקיים היום (ראשון) בבית משפט השלום בירושלים. מדובר במקרה של הנער ניסים שטרית שנעדר מאז 1986 ושל רצח אברהם אדרי שגופת נמצאה ביער רמות ב-1990. במהלך הדיון אמר אחד מהם: "מישהו ראה אותי בעיניים? שיגיד לי עכשיו".

שלושה חשודים נעצרו סך הכול - שני גברים ואישה בשנות ה-60 לחייהם המתגוררים בירושלים. השלושה משתייכים לקהילת "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד. האישה שנעצרה הודתה בחקירה כי שימשה כנערת פיתוי באחד המקרים, מבלי לציין באיזה מקרה מדובר, כדי להביא אדם למקום מסוים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: "אפשר לומר בזהירות שאנו מנצחים את הגל ה-4 של הקורונה"

בגרמניה טוענים: הזמר הישראלי שטען לאנטישמיות לא ענד מגן דוד

בתום תחקיר: קצין צה"ל שתועד מכה פלסטיני לא יקודם במשך 3 שנים

החשודה נעצרה לפני עשרה ימים וביקשה לשתף פעולה עם המשטרה. "נוצלתי על ידי אנשי הרב ברלנד", סיפרה בחקירתה. "הייתי נערת הפיתוי. הם ביקשו ממני להתקשר לילד ניסים שטרית ולפתות אותו להגיע למקום מסוים. כשהוא הגיע לשם היו שם עוד אנשים ואני כבר לא יודעת מה קרה. הם אנשים רעים". חשוד נוסף אמר: "אני יודע הרבה דברים אבל לא אגלה שום דבר".

מעצרו של אחד מהחשודים הוארך ב-12 יום והמשטרה הציגה דו"ח סודי מחומרים שעלו בחקירה המבססים את החשדות נגדו. לפי המשטרה, נדרשות פעולות חקירה רבות ומשאבים רבים וכי החקירה עלולה להשתבש אם החשוד לא יישאר במעצר. על פי החשד הוא היה מעורב בשני המקרים, ב-1986 וב-1990 וכי בשניהם החשד הוא רצח. עם זאת, נציגי המשטרה סירבו להתייחס לשאלה האם גופתו של נסים שטרית אותרה.

במשטרה אישרו בדיון כי מהחשוד נגבתה עדות גם בסמוך למועד ההיעדרות של שטרית אך לא בנוגע לרצח של אדרי, אך הממצאים לא הבשילו לכדי מעצר. פרקליטו של החשוד טען כי חוק ההתישנות חל על המקרים וכי האיש אינו מסוכן ולכן אין חשש לשיבוש הליכים.

עוד הוסיף עורך הדין במהלך הדיון כי "המשטרה מנסה לשייך את הרציחות לרב ברלנד באמצעות משמרת הצניעות. המשטרה תופסת את כל מי שהיה סביב ברלנד באותו הזמן וכך מנסה איכשהו להגיע אליו. מדובר בעדויות שנמסרו אחרי למעלה מ-30 שנה אחרי האירוע על ידי אנשים עם אינטרס להרחיק עצמם ממנו או למצוא חן בעיני היחידה החוקרת כדי שיעזבו אותם בשקט".

חברו של הנעדר ניסים שטרית, מאיר וענונו, התראיין ל"הכל כלול" וסיפר כי "התחושה קשה, אדם נעדר 34 שנים ולא מוצאים אותו. בעבר הייתה טענה שהוא הולך עם בנות, שלא כיאה לבחור ישיבה. הוא קיבל מכות, התלונן במשטרה והצליח להסגיר אחד או שניים מקהילת שובו בנים ומשם זה התפתח. זה סגירת מעגל, לא רק מבחינתי, גם מבחינת המשפחה המטרה שלהם כבר 35 שנה היא לאתר, למצוא, לשבת שבעה אם צריך. אני מקווה מאוד שיש לזה סוף".

בתוך כך, הרב ברלנד הפר את מעצר הבית בו הוא שוהה בזמן האחרון בעקבות חשדות לפלילים. הוא זומן לשימוע וקיבל אזהרה. בסוף החודש הוא צפוי לחזור לכלא ולהשלים את תקופת המאסר של חצי שנה שממתינה לו.