היועמ"ש דחה את טענות רה"מ: בסמכותי לקבוע עבורך ניגוד עניינים

לאחר שנתניהו טען כי למנדלבליט אין סמכות לגבש את ניגוד העניינים שלו, היועמ"ש דחה את הטענות במכתב והוסיף כי הוא מוכן שפרקליטי רה"מ ייפגשו עם דינה זילבר עד סוף החודש • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:33

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה היום (שני) במכתב את טענות ראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב ששלח לו. לדברי היועץ, ובניגוד לעמדת ראש הממשלה, הוא אכן יכול להורות לאחרון על ניגוד עניינים בסוגית מינוי מפכ"ל, יועץ משפטי לממשלה ופרקליט מדינה. מנדלבליט אף הוסיף כי הוא מוכן שפרקליטיו של נתניהו ייפגשו עם המשנה שלו, דינה זילבר, עד סוף החודש.

עוד כתב מנדלבליט במכתב לנתניהו, כי זה אינו הסדר ניגוד העניינים הראשון שיועץ משפטי לממשלה עושה לראש הממשלה ומקרים כאלה קרו כבר בעבר. מנדלבליט אף הוסיף כי נתניהו קיבל בעבר את עמדתו בנושא שבו עלתה שאלת ניגוד העניינים בהקשר של מימון משפטו על ידי אחד ממקורביו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השר אשכנזי שוחח עם עמיתו מעומאן: "דנו בהתפתחויות באזור"

נתניהו בנתב"ג: "עובדים על טיסות ישירות לאמירויות מעל סעודיה"

אישום נגד עד המדינה ארי הרו: "מכר חברה במכירה פיקטיבית"

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

בסוף השבוע טען ראש הממשלה מכתב למנדלבליט כי לאחרון אין סמכות להורות לו על ניגוד עניינים. זאת, לאחר שמנדלבליט הורה לו להגיב לטיוטה הסכם ניגוד העניינים עד לאתמול. נתניהו דחה את טיוטת ההסכם שקיבל בשל היותה "בלתי סבירה, חסרת סמכות ונגועה בניגוד עניינים של היועץ". לבסוף, ביקש נתניהו כי עורכי דינו ייפגשו עם זילבר, כדי ללבן את הסוגיות.

יום לפני כן מנדלבליט כתב כי על נתניהו להגיב על טיוטת הסדר ניגוד העניינים שלו עד יום ראשון, או שתהפוך קבועה כך שלא יוכל להתערב במינוי מפכ"ל, יועמ"ש ופרקליט מדינה. את הדברים כתב לעורכת הדין דפנה הולץ לכנר, שמייצגת את ארגון "מבצר הדמוקרטיה", בתגובה לפנייתה. על פי נציג היועמ"ש, ראש הממשלה קיבל הודעה על כך כבר ביום ראשון האחרון.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשלושה שבועות נתניהו שלח מכתב למנדלבליט שבו טען כי האחרון אינו יכול לעשות לו הסדר ניגוד עניינים. לטענת נתניהו, גורמים בכירים במשרד המשפטים ניסו להתערב בבחירות של חברי הוועדה לבחירת שופטים בכנסת - ולכן עליו להעביר את כתיבת ההסדר למבקר המדינה או לשופט בדימוס.