השר אשכנזי שוחח עם עמיתו מעומאן: "דנו בהתפתחויות באזור"

לאחר ההסכם עם איחוד האמירויות, שר החוץ דיבר בטלפון עם מקבילו יוסף בן עלווי בן עבדאללה. עומאן: "הסכימו להמשיך את הדיאלוג החשוב בין שתי המדינות לקידום תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון"

זמן צפייה: 03:23

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח היום (שני) בטלפון עם עמיתו מעומאן, יוסף בן עלווי בן עבדאללה. זאת, לאחר ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות. על פי משרד החוץ של עומאן, השניים דנו בהתפתחויות האחרונות באזור.

משרד החוץ הישראלי מסר כי כי השיחה עסקה גם בהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובצורך בחיזוק היחסים בין המדינות. "שר החוץ אשכנזי אמר בשיחה כי הוא מעריך מאוד את מחויבותה של עומאן ושל בן עלוי לשלום וליציבות במזרח התיכון. שרי החוץ הסכימו לשמור על קשר ישיר ורציף ולהמשיך את הדיאלוג החשוב בין שתי המדינות לקידום תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון", לשון הודעת משרד החוץ.

"בשיחה הודגשה עמדתה של עומאן לגבי הצורך בשלום צודק וכולל במזרח התיכון, בצורך לחדש את תהליך השלום ובהשגת דרישתם הלגיטימית של הפלסטינים להקמת מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים", מסרה עומאן, שציינה בהמשך כי שר החוץ שוחח גם עם בכיר הפת"ח, ג'יבריל רג'וב. בשיחה, על פי הודעת עומאן, הביע רג'וב את הערכתו למדיניותה המאוזנת לגבי הסוגיות הערביות ובראשן – הסוגיה הפלסטינית.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו בנתב"ג: "עובדים על טיסות ישירות לאמירויות מעל סעודיה"

אחד מעשירי דובאי: "מקיימים מגעים עם חברות תעופה ישראליות"

בוטלה חסימת השיחות בין ישראל לאמירויות: אשכנזי ועמיתו שוחחו

גבי אשכנזי
השר גבי אשכנזי | צילום: חדשות 13

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן רבילין וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו. בפתח פגישתם ברך הנשיא את ראש הממשלה על מיסוד היחסים עם איחוד האמירויות ואמר: "אני רוצה לברך אותך, את הנשיא טראמפ ואת יורש העצר בן זאיד על ההישג הגדול שיכול להביא לתפנית חשובה ביותר בהיסטוריה של המזרח התיכון ובהיסטוריה של העם בישראל ושל עם ישראל".

ראש הממשלה הודה לנשיא ואמר כי "אני מאוד מעריך את התמיכה שלך. זהו הסכם היסטורי שיטיב לא רק עם כל אזרחי ישראל ועם איחוד האמירויות. אני חושב שהוא מקדם שלום ישראלי-ערבי שבסופו של דבר יקדם שלום כולל. אבל זו בהחלט תפנית גדולה וחשובה. יש כאן שתי מדינות באמת מהמתקדמות ביותר בעולם, והשיתוף פעולה בינינו יצור כאן אפשרויות כלכליות וטכנולוגיות בכל התחומים לרבות הבריאות והחיפוש אחר החיסון".

ראובן ריבלין ובנימין נתניהו
ראובן ריבלין ובנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון, לע''מ

מוקדם יותר, סייר נתניהו בנתב"ג לקראת פתיחת השמיים, ובישר כי במסגרת הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות מתוכננות טיסות ישירות לאבו דאבי ולדובאי דרך סעודיה - שעד כה לא איפשרה לחברות תעופה ישראליות לטוס מעל שטחה.

"זה ישנה את התעופה הישראלית ואת הכלכלה הישראלית בהיקף אדיר של תיירות לשני הצדדים והשקעות", ציין נתניהו. "האמירטים מאוד מעוניינים בהשקעות מאסיביות בישראל בטכנולוגיה. בייבוא של מוצרים זולים. זה יועיל מאוד לצרכן הישראלי. זה זריקת מרץ לכלכלה הישראלית שתטיב עם כל אזרח ואזרח". שרת התחבורה מירי רגב: "בשורה אדירה לכלכלה הישראלית".

בד בבד, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שלח איגרת ברכה ליורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, והזמינו לביקור בישראל: "בימים הרי גורל אלו מנהיגות נבחנת באומץ שלה וביכולתה להיות פורצת דרך ומרחיקת ראות. ההסכם המתגבש בין מדינותינו בתיווכו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, והממשל האמריקאי, אשר ייחתם בקרוב, אינשאללה, בהובלתך ובהנהגתך ובתאום מלא והדדי עם ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, הוא אבן דרך אסטרטגית לקראת תהליכים חדשים באזורינו".

"אני מלא תקווה שצעד זה יסייע לבניין וחיזוק האמון בינינו לבין עמי האזור, אמון שיקדם את ההבנה בין כולנו", המשיך, "אמון כזה, כפי שהוכחת במעשה הנעלה והאמיץ, יצעיד את אזורנו קדימה ויביא לרווחה כלכלית ויספק שגשוג ויציבות לתושבי המזרח התיכון כולו. אין לי ספק כי הדורות הבאים יעריכו את האופן שבו אתם, ההנהגות האמיצות והנבונות, התנעתם מחדש את השיח על שלום, אמון, דיאלוג בין עמים ודתות, שיתוף פעולה ועתיד מבטיח. אני מקווה שצעד זה ישמש כמגדלור ויפרוץ את הדרך למדינות נוספות גם כן. בשמי ובשם העם בישראל אני מנצל את ההזדמנות להפנות לכבודו הזמנה לביקור בישראל ובירושלים ולהיות אורחנו המכובד".