נתניהו בנתב"ג: "עובדים על טיסות ישירות לאמירויות מעל סעודיה"

רה"מ בישר כי במסגרת הסכם הנורמליזציה מתוכנן קו ישיר בין נתב"ג לאבו דאבי ודובאי דרך סעודיה - שעד כה לא איפשרה לישראל לטוס מעל שטחה. ריבלין הזמין את יורש העצר של האמירויות לישראל

זמן צפייה: 03:50

ההסכם עם איחוד האמירויות: ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (שני) בנתב"ג לקראת פתיחת השמיים, ובישר כי במסגרת הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות מתוכננות טיסות ישירות לאבו דאבי ולדובאי דרך סעודיה - שעד כה לא איפשרה לחברות תעופה ישראליות לטוס מעל שטחה.

"זה ישנה את התעופה הישראלית ואת הכלכלה הישראלית בהיקף אדיר של תיירות לשני הצדדים והשקעות", ציין נתניהו. "האמירטים מאוד מעוניינים בהשקעות מאסיביות בישראל בטכנולוגיה. בייבוא של מוצרים זולים. זה יועיל מאוד לצרכן הישראלי. זה זריקת מרץ לכלכלה הישראלית שתטיב עם כל אזרח ואזרח". שרת התחבורה מירי רגב: "בשורה אדירה לכלכלה הישראלית".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הקהילה היהודית ותרבות המערב היוקרתית: תיעוד מיוחד מדובאי

אחד מעשירי דובאי: "מקיימים מגעים עם חברות תעופה ישראליות"

בוטלה חסימת השיחות בין ישראל לאמירויות: אשכנזי ועמיתו שוחחו

בנימין נתניהו ומירי רגב בנתב''ג | צילום: חיים צח/ לע''מ

בד בבד, נשיא המדינה ראבון (רובי) ריבלין שלח איגרת ברכה ליורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, והזמינו לביקור בישראל: "בימים הרי גורל אלו מנהיגות נבחנת באומץ שלה וביכולתה להיות פורצת דרך ומרחיקת ראות. ההסכם המתגבש בין מדינותינו בתיווכו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, והממשל האמריקאי, אשר ייחתם בקרוב, אינשאללה, בהובלתך ובהנהגתך ובתאום מלא והדדי עם ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, הוא אבן דרך אסטרטגית לקראת תהליכים חדשים באזורינו".

"אני מלא תקווה שצעד זה יסייע לבניין וחיזוק האמון בינינו לבין עמי האזור, אמון שיקדם את ההבנה בין כולנו", המשיך, "אמון כזה, כפי שהוכחת במעשה הנעלה והאמיץ, יצעיד את אזורנו קדימה ויביא לרווחה כלכלית ויספק שגשוג ויציבות לתושבי המזרח התיכון כולו. אין לי ספק כי הדורות הבאים יעריכו את האופן שבו אתם, ההנהגות האמיצות והנבונות, התנעתם מחדש את השיח על שלום, אמון, דיאלוג בין עמים ודתות, שיתוף פעולה ועתיד מבטיח. אני מקווה שצעד זה ישמש כמגדלור ויפרוץ את הדרך למדינות נוספות גם כן. בשמי ובשם העם בישראל אני מנצל את ההזדמנות להפנות לכבודו הזמנה לביקור בישראל ובירושלים ולהיות אורחנו המכובד".

בנימין נתניהו ומירי רגב בנתב''ג | צילום: חיים צח/ לע''מ

כזכור בסוף השבוע האחרון גורמים במפרץ אמרו לחדשות 13 כי לאחר ההסכם בין ישראל לאמירויות, הסכם דומה עם סעודיה "הוא רק עניין של זמן", למרות שבסבירות גבוהה שיהיו מדינות אחרות באיזור, על פי ההערכות בחריין ועומאן, שיחתמו על הסכם קודם לכן. עוד אמרו הגורמים, כי שיתוף הפעולה בין ירושלים לריאד שכבר קיים - יוגבר.

אתמול, בכירה במשרד החוץ של איחוד האמירויות כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי קו התקשרות בין המדינות נפתח לשיחות. שרי החוץ, עבדאללה בן זאיד וגבי אשכנזי, חנכו את הקו ושוחחו בו היום לראשונה.

הם אישרו את המחוייבות להשגת ההסכם בין שתי המדינות במטרה לקדם את השלום והפיתוח האזורי. גם משרד החוץ הישראלי אישר את המהלך וציין כי השניים החליטו במשותף על הקמת ערוץ קשר ישיר ביניהם לקראת החתימה על הסכם נורמליזציה בין שתי המדינות וקבעו להיפגש בקרוב.