משלחת אוסטרלית נפגשה עם נתניהו וגנץ בנוגע להסגרת מלכה לייפר

מחוקקים אוסטרלים לשעבר נועדו עם רה"מ ולאחר מכן עם יו"ר כחול לבן בניסיון להוביל להסגרת אשת החינוך שמואשמת בעבירות מיניות. "קיבלנו הבטחה משניהם כי ישראל לא תאפשר דחייה בהליך"

זמן צפייה: 00:42

משלחת של מחוקקים אוסטרלים לשעבר, בהם ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, ג'ון הווארד, נפגשה היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר מכן עם יו"ר כחול בני גנץ. חברי המשלחת טוענים כי הם קיבלו הבטחה משניהם כי ישראל לא תאפשר עוד דחייה בהליך ההסגרה של מלכה לייפר המבוקשת באוסטרליה בגין 74 אישומים על עבירות מיניות.

ג'רמי ליילבר, נשיא הפדרציה הציונית של אוסטרליה, אמר לחדשות 13 כי "הפגישות עסקו ביחסים הבילטרליים בין אוסטרליה לישראל וסוגיית הסגרת מלכה לייפר עלתה". לדבריו, "הקהילה היהודית באוסטרליה הפכה באחרונה מתוסכלת והבהרנו זאת".

לייבלר ציין כי קיבל "הבטחה מנתניהו ולאחר מכן גם מגנץ כי בתום משפט ההסגרה, הממשלה שתקום תחתום מיד על צו ההסגרה". לדבריו, הדיווחים על מעורבותו לכאורה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן "היוו מקור לדאגה ואנחנו מבינים שיש חקירה בעניין".

כתבות נוספות בנושא >>

ר"מ אוסטרליה נפגש עם המתלוננות נגד לייפר: "דורשים את הסגרתה"

העליון הפך את החלטת המחוזי: מלכה לייפר תישאר במעצר

ביהמ"ש הורה לשחרר את הנאשמת בפדופיליה מלכה לייפר למעצר בית

ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, ג'ון הווארד, ופוליטיקאים אוסטרליים נוספים בפגישתם עם ראש הממשלה נתניהו
ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, ג'ון הווארד, ופוליטיקאים אוסטרליים נוספים בפגישתם עם ראש הממשלה נתניהו | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר נפגשו האחיות דסי ארליך וניקול מאייר, המתלוננות נגד לייפר, עם סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה, וביקשו ממנו לפעול להסגרתה מישראל לאוסטרליה, כדי שתעמוד למשפט במדינה מול האישומים בהתעללות מינית ובפדופיליה. בתום הפגישה אמר מוריסון כי "היחסים עם ישראל מבוססים על ערכים משותפים כמו שלטון החוק וצדק. העליתי את נושא ההסגרה כמה פעמים בפני רה"מ נתניהו ואני מדגיש שוב כי אנו דורשים את הסגרתה במהירות האפשרית".

מוריסון שיבח את האחיות על "הקמפיין האמיץ שלהן לצדק" ואמר כי הוא מודע לכך שמדובר בטראומה ש"מאלצת אותן לחוות כל יום מחדש את הכאב". ראש הממשלה האוסטרלי סיים את דבריו בכך שהוא "מחויב להבטיח שכל ילדי אוסטרליה יהיו בטוחים ומוגנים בפני התעללות".

ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, ג'ון הווארד, ופוליטיקאים אוסטרליים נוספים בפגישתם עם ראש הממשלה נתניהו
ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, ג'ון הווארד, ופוליטיקאים אוסטרליים נוספים בפגישתם עם ראש הממשלה נתניהו | צילום: חדשות 13
המתלוננות נפגשו עם רה"מ האוסטרלי, כשהן מלוות בחבר הפרלמנט ושגריר אוסטרליה בישראל לשעבר, דייב שארמה, שהעלה את הסוגיה עוד כשהיה בתפקידו בארץ. שארמה אמר כי "יש לשתי המדינות קשר טוב ופרודוקטיבי, אך נושא טעון זה הופך להיות מוקד מרכזי ומרגיז במערכת היחסים ביניהן, וזה משפיע על המוניטין של ישראל באוסטרליה".
לפני כשבועיים החליט בית המשפט העליון להשאיר את לייפר במעצר. בכך הפכו שופטי העליון את החלטת בית המשפט המחוזי שקבע כי לייפר תשוחרר למעצר בית בשל פגמים שנתגלו בחוות הדעת שהוגשה בעניינה - בה נקבע כי היא כשירה לעמוד לדין ומזייפת את מצבה הנפשי הקשה.
בחודש שעבר הודיעה שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, מרים לומפ, כי החליטה שלא להתחיל את תהליך ההסגרה לאוסטרליה של לייפר. עוד קבעה השופטת כי ימונה פאנל מומחים שיכריע אם מדובר במתחזה או אם היא לוקה בנפשה, ואם היא כשירה לעמוד למשפט. זאת, לאחר שקבעה כי נפלו פגמים בחוות הדעת שקבעה שיש להעמיד את לייפר לדין.
מלכה לייפר, החשודה בפדופיליה
מלכה לייפר, החשודה בפדופיליה | צילום: החדשות 13
כמה ימים לפני כן הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות ליצמן בגין עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות בפרשת מלכה לייפר. ליצמן נחקר כי ניסה להשפיע על חוות דעתם של כמה פסיכיאטרים עובדי משרד הבריאות, אשר מונו על ידי בית המשפט בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של לייפר. המלצת הפרקליטות בנוגע למעורבתו שלי ליצמן בפרשה פורסמה לראשונה בחדשות 13.
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן | צילום: חדשות 13