"הפאנל תכנן לקבוע שלייפר כשירה - אך הוחלט על בדיקות נוספות"

גורמים המעורים בפרשת הנאשמת בפגיעה מינית באוסטרליה מעריכים כי צוות המומחים התכוון לקבוע כי ניתן להעמידה לדין, אך בעקבות בדיקה שנערכה בשבוע שעבר הוחלט להשתהות. "יש ללמוד חומר רב"

זמן צפייה: 02:25

פרשת מלכה לייפר: גורמים המעורים בתיק העריכו היום (שלישי) שפאנל המומחים התכוון לקבוע שלייפר כשירה לעמוד לדין באוסטרליה, אולם בעקבות בדיקה שנערכה לה בשבוע שעבר הוחלט לבצע לה בדיקות נוספות.

עורכי הדין של לייפר טל גבאי ויהודה פריד אמרו כי "הם רואים בחומרה רבה את הקמפיין התקשורתי שמטרתו לתלות את כל עתיד יחסי ישראל אוסטרליה על גבה של לייפר. כך נוצר מצב אבסורד שיש צפייה מהרופאים בפאנל 'להציל' את יחסי החוץ של ישראל על ידי הסגרתה, מבלי קשר לעובדות ולאמת. הקמפיין התקשורתי מצייר את מדינת ישראל ואת מערכת המשפט כרפובליקת בננות במטרה לסחוט מן המערכת את התוצאה הרצויה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניצול כוח ושיבוש הליכי קונגרס: סעיפי האישום נגד טראמפ

הותר לפרסום: המשטרה פתחה בחקירה נגד נוחי דנקנר

סטודנט ישראלי הותקף בפריז: "הוכה בפניו כמה פעמים – והתעלף"

מלכה לייפר, החשודה בפדופיליה
מלכה לייפר, החשודה בפדופיליה | צילום: החדשות 13

בתוך כך, מוקדם יותר היום, לאחר שנדחה הדיון בהכרעה על כשירותה הנפשית של לייפר, הפסיכיאטר שמונה לעמוד בראש הפאנל שלח מכתב לשופטת חנה לומפ, שבו כתב כי הוא מתנצל על כך שלא הביא לידיעתה עד היום ש"צריך לבצע בדיקות נוספות וללמוד חומר רב", ועל כן ביקש את הדחייה.

מומחי הפאנל, שמונו על ידי בית המשפט, לא היו אמורים להגיע לדיון בנושא, אלא לשלוח את חוות הדעת, שלא הוגשה. הנוכחים המתינו באולם, והשופטת, בצעד חריג, התקשרה בעצמה לפסיכיאטר המחוזי של מחוז צפון, שאחראי על הפאנל, כדי לשאול מדוע היא לא נשלחה. רק אז הוא טרח להגיד שהפאנל מבקש דחייה, והדיון נדחה ל-10 בינואר. מדובר בדיון ה-62 בתיק.
מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה
מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה | צילום: צילום מסך

באוסטרליה זועמים על העיכובים בהליך המשפטי. בקשת ההסגרה של לייפר הגיעה כבר ב-2014, כשש שנים לאחר שהיא נמלטה לישראל, ומבחינת האוסטרלים מדובר בשערורייה של ממש. הפרשה משפיעה על היחסים בין שתי המדינות. בהתייחסותו למקרה, אמר פרקליט המדינה האוסטרלי: "ההתקדמות הייתה איטית מאוד. זה גורם לתסכול משמעותי".