הותר לפרסום: המשטרה פתחה בחקירה נגד נוחי דנקנר

ביהמ"ש התיר לפרסם כי נפתחה בשבועות האחרונים חקירה פלילית נגד איש העסקים, אך פרטיה עדיין אסורים בפרסום. זאת ברקע העברתו של דנקנר מכלא מעשיהו לכלא ניצן

זמן צפייה: 01:24

בית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (שלישי) לפרסם כי המשטרה פתחה בשבועות האחרונים בחקירה נגד איש העסקים נוחי דנקנר, המרצה עונש מאסר בכלא ניצן. זאת, לבקשת אתר וואלה. כל פרטי החקירה עדיין אסורים בפרסום. זאת, ברקע העברתו של דנקנר מכלא מעשיהו, שבו ריצה את עונשו, לכלא ניצן. בעקבות החקירה, המשטרה פנתה לבית הנשיא בבקשה לעכב את הטיפול בבקשת החנינה שהגיש דנקנר.

לפני יומיים הודיע נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי יקבל את החלטתו בנוגע לחנינת איש העסקים נוחי דנקנר רק לאחר סיום רשויות האכיפה בטיפול בעניינו. זאת לאחר שבשבוע שעבר חתם שר המשפטים אמיר אוחנה על בקשת החנינה שהגיש דנקנר, המרצה עונש מאסר על חלקו בפרשת הרצת מניות.

נוחי דנקנר
נוחי דנקנר | צילום: רויטרס

כאמור, מוקדם יותר בשבוע שעבר הועבר דנקנר מכלא מעשיהו לכלא ניצן, לאגף מיוחד שבו נמצאים אסירים מאוימים. זאת, לאחר שבעבר פורסם בחדשות 13 כי עבריינים בכלא תכננו לסחוט אותו.

באוגוסט 2018 קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה, והחליט להחמיר את עונשו של דנקנר לשלוש שנות מאסר. דנקנר הורשע בבית המשפט המחוזי לשנתיים מאסר, בגין הרצת מניות.

Israel Justice Minister, Amir Ohana Attends A Special Cabinet Meeting In The Israeli Occupied Golan Heights
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: רויטרס

הערעור שהוגש לבית המשפט העליון היה כפול. דנקנר ערער בבקשה להקלה בעונשו והפרקליטות ערערה בטענה כי העונש של שנתיים מאסר אינו חמור דיו. העליון קיבל כאמור את טענת המדינה.