"קור רוח קיצוני": אישום נגד המחבל מהפיגוע ביום הזיכרון בכפ"ס

מחמד רישה, בן 20 מטול כרם, נאשם בגין ניסיון רצח של אישה לפני כשבועיים. "גמלה בליבו ההחלטה לרצוח יהודי מרצון להיות 'שאהיד'; הנאשם המשיך לדקור גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין"

זמן צפייה: 00:30

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד המחבל מחמד רישה, בן ה-20 מטול כרם, שניסה לרצוח אישה בכפר סבא ביום הזיכרון לפני כשבועיים. על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז, "גמלה בליבו של הנאשם, שוהה בלתי חוקי, ההחלטה לרצוח יהודי ישראלי מתוך רצונו להיות 'שאהיד' - הוא עשה כל שלאל ידו במטרה להוציא את מעשה הטרור אל הפועל והפגין קור רוח קיצוני במעשיו".

עוד נכתב בכתב האישום כי המחבל הצטייד בסכין בעלת להב באורך כ-15 ס"מ, ולאחר שיחה קצרה אותה יזם עם הנפגעת במטרה לוודא כי היא אכן ישראלית ויהודייה - הוציא רישה את הסכין, הסתער עליה כשהפנתה אליו את גבה ודקר אותה פעמים רבות. לא זאת בלבד, המחבל המשיך לדקור את הנפגעת גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין וכשהוא אוחז בחוזקה אך ורק בלהב הסכין שנותר בידו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קרוב משפחה של סייעת אובחן חולה בקורונה – הגן נסגר

צה"ל הרס את ביתו של מחבל נוסף מהפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב

משחתת איראנית ירתה בשוגג על ספינה מכוחותיה – 19 נהרגו

זירת הפיגוע בכפר סבא
זירת הפיגוע בכפר סבא | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, משטרת ישראל העניקה היום תעודת הוקרה לאזרח שהזדמן למקום וירה לעבר הנאשם שתי יריות. "הסתכלתי שמאלה וראיתי בתחנת האוטובוס אישה צועקת ומתחילה לרוץ לכיוון הכביש", סיפר האזרח. "ראיתי אותו דוקר אותה עם הסכין, ראיתי אותו דוקר ודוקר, באותו רגע נעצרתי במקום בלי לחשוב הרבה, יצאתי מהאוטו כאשר האקדח כבר היה ביד שלי, דרכתי אותו, באתי למגע של שני מטרים ממנו, יריתי בו שתי יריות לכיוון הבטן, הוא התרומם והסכין עפה לו מהיד".

"בחרת ברמה המוסרית הגבוהה ביותר לסכן את החיים שלך כדי להציל אדם שלא הכרת: אמר לו מפקד המחוז, "יש לך את מידת המוסר שאני מקווה שיש אותה לכל אדם במדינת ישראל ובטח יש אותה לשוטריי במחוז מרכז ובכלל במשטרת ישראל כולה, בפעילות מהירה ונחושה ירית לעבר המחבל ובכך הצלת את חיי הפצועה וחיי אזרחים נוספים, על קור הרוח, החתירה למגע והאזרחות הטובה הנך ראוי לשבח".

הענקת אות הוקרה לאזרח שניטרל את המפגע בפיגוע ביום הזיכרון
הענקת אות הוקרה לאזרח שניטרל את המפגע בפיגוע ביום הזיכרון | צילום: דוברות המשטרה

בשבוע שעבר שחזרה הנפגעת, בתיה לבל, בת 61, בריאיון בלעדי בחדשות 13 את רגעי התקיפה וביקשה להודות לאיש שהציל את חייה – אותו היא עדיין לא פגשה. "לא הייתי מאמינה שאני אישית אתקל במחבל רוצח עם סכין ונשק - שרודף אחריי לעיני כול", אמרה.

"הוא נמצא מאחוריי ואני שואלת אותו בחצי פה, 'יש אוטובוסים?' ואז הוא ממלמל משהו. אחרי שתי דקות הוא לוקח את הידיים, את המרפקים, אגרופים, והוא תופס את הראש שלי, הוא נותן מכות של ברזל על הראש ויורד לי דם. אני באיזשהו שלב הרמתי את היד להוריד את הידיים שלו, הוא קצת נרתע - והמשיך עוד יותר, ואז ברחתי. אני מסובבת את הראש לכיוון ואני רואה שזו לא סכין אולר, זו סכין של קצבים, זו סכין בשר גדולה", לבל מספרת.

בתיה לבל, שנדקרה על ידי מחבל ביום הזיכרון
בתיה לבל, שנדקרה על ידי מחבל ביום הזיכרון | צילום: חדשות 13

למרות שאיבדה דם רב בגלל הדקירות, בתיה הצליחה לקרוא לעזרה. "פתאום, אחרי שאני נופלת על הארץ מלאה דם, מגיע מישהו שהציב את הרכב ממול במהירות הבזק, שהיה חמוש. לקח את הנשק, ובדקה ה-99 ירה שתי יריות במקום ונטרל אותו. כאשר הוא ירה במחבל, חזרה תחושת הביטחון לכל הסובבים", סיפרה לבל. כאמור, את האיש שהציל את חייה היא טרם פגשה. "הוא פשוט גיבור. הוא עשה את המעשה להצלת נפשות גרידא. אני בזכותו חיה", היא מציינת.

זירת הפיגוע בכפר סבא
זירת הפיגוע בכפר סבא | צילום: דוברות המשטרה