צה"ל הרס את ביתו של מחבל נוסף מהפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב

כוחות הביטחון הרסו את מקום מגוריו של אחד המחבלים מהפיגוע במעיין דני באוגוסט האחרון. במהלך הפעילות עשרות פלסטינים הפרו את הסדר באלימות, לפי דיווחים, כמה נפגעו מכדורי גומי ושאיפת עשן

זמן צפייה: 00:31

כוחות צה"ל הרסו הלילה (שני) את ביתו של אחד המחבלים מהפיגוע במעיין דני, שבו נרצחה רנה שנרב באוגוסט האחרון. הריסת הבית בכפר כובר שבבנימין בוצעה לאחר שנדחו עתירות שהגישה משפחת המחבל לבג"ץ נגד מימוש צו ההחרמה וההריסה.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות ועשרות פלסטינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. על פי דיווחים פלסטיניים, צעיר נפצע מירי כדורי גומי ומספר מפרי סדר נפגעו משאיפת גז מדמיע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: משחתת איראנית ירתה בשוגג על ספינה אחרת – עשרות נהרגו

"דבר מיותר": המחלוקות שסבבו את ההתבססות בלבנון ב-1985

חשד לרצח בבת ים: גבר כבן 60 נדקר למוות במספרה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2020511920' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הריסת בית המחבל' kid='1_fu1wvxw8' duration='26'']

הריסת בית המחבל מהפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב
הריסת בית המחבל מהפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב | צילום: חדשות 13

שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס להרס בית המחבל: "הלילה באנו חשבון עם המחבל המתועב שלקח חלק ברצח רנה שנרב היקרה. הרס הבתים הוא כלי חשוב בהרתעה נגד המחבלים. יראה כל מי שידיו מתכננות פיגוע ויחשוב פעמיים. אנו נמשיך לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי. מי שפוגע בנו, נכאיב לו בחזרה. דם יהודי אינו הפקר".

לפני כחודשיים נכנסו כוחות צה"ל לעיירה ביר זית ולרמאללה והרסו את בתיהם של שני מחבלים, וליד חנאתשה ויזמן מגאמס, שהיו מעורבים בפיגוע. מדיווחים פלסטינים עלה כי הכוחות נכנסו לעיירה הסמוכה לרמאללה עם כלי הנדסה כבדים, ואת בית המחבל שמתגורר ברמאללה הרסו באופן ידני. במקום התפתחו עימותים בין עשרות פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לבין לוחמי צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים דיווחו כי שני צעירים פלסטיניים נפגעו מירי כדורי גומי.

הריסת בית המחבל מהפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב
הריסת בית המחבל מהפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב | צילום: חדשות 13

איתן שנרב, אביה של רנה שנרב שנרצחה בפיגוע, אמר לאחר הריסת בתי המחבלים: "מאוד שמחים שיש הרתעה ושבאמת זה מתבצע בפועל. אנחנו מודים לכוחות הביטחון. אנחנו רואים שהם מפחדים על הבתים ולא סתם הם פונים לבג"ץ".

"שר הביטחון נפתלי בנט התקשר אליי ואמר לי שהוא שמח להגיד לי שהרסו את בתי המחבלים ולא נוותר לאף אחד ולא נשקוט עד שתיהיה הרתעה", המשיך האב. "עברה חצי שנה (מאז הרצח) והזיכרון מאוד חזק ומאוד קשה. מתגעגעים כל הזמן אבל ממשיכים קדימה. אנחני נאבקים על נושא ההרתעה ועל נושא הכספים למחבלים. חייבים הרתעה למחבלים שינסו לרצוח ילדים אחרים".

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב ז''ל | צילום: תנועת בני עקיבא
הריסת בית המחבל מהפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב
הריסת בית המחבל מהפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב | צילום: דובר צה''ל