פרשת חפץ: האישה שהובאה לעדות מתכננת לתבוע את אוחנה והמדינה

על פי ההערכות, הדמות שזהותה אסורה בפרסום צפויה לטעון כי אופן פעולתם של שר המשפטים ושל הפרקליטות גרמו לה לעוגמת נפש. בסביבתה מספרים כי היא עוברת ימים קשים וחשה מוטרדת

זמן צפייה: 03:09

הדמות שהובאה לעדות בפרשת ניר חפץ שכרה עורכת דין - וככל הנראה בכוונתה לתבוע את שר המשפטים אמיר אוחנה ואת המדינה. אותה אישה, שזהותה אסורה בפרסום, צפויה לטעון שאוחנה הפר את צו איסור הפרסום וגרם לה לעוגמת נפש, וגם המדינה – בעצם העובדה שלא הטילה צו קודם והעבירה חומרים שלא הייתה צריכה.

בסביבתה הדמות אומרים שהיא עוברת ימים קשים בעקבות הפרסום וחשה מוטרדת. בפרקליטות לא התכוונו להעביר את עדותה לפרקליטי ראש הממשלה ואומרים שלא מדובר בליבת החומר – והחומרים, ככל הנראה, הועברו בטעות.

במשרד המשפטים סבורים שהזמנת האישה לעדות הייתה במקום - אותה עדות קשורה לחפץ, והמשטרה חשדה שאולי הוא מסתיר במחשב שלה דברים. על אף שבחקירה עצמה נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר, יש להבין כי הפרשה כולה לא ממוטטת את העדות של חפץ. בפרקליטות לא מתייחסים לכך כדבר שיכול למוטט את תיק 4000, וגם חפץ עצמו אומר שזה לא מה שגרם לו לחתום על הסכם עד מדינה.

עוד בחדשות 13:

לאחר נאומו של אוחנה: ניר חפץ צפוי להגיש נגדו תביעה אזרחית

הווטסאפ של חפץ: כך פעל להשפיע על פרסומים ומינויים בתקשורת

חקירת ניר חפץ: שר המשפטים חשף בכנסת פרטים שאסורים בפרסום

ניר חפץ
ניר חפץ | צילום: ללא קרדיט

אתמול פורסם כי חפץ צפוי להגיש תביעה אזרחית נגד שר המשפטים אמיר אוחנה, שהפר צו איסור פרסום הקשור בחקירתו, ונגד יאיר נתניהו, שצייץ פרטים נוספים על הפרשה בטוויטר והסיר את הציוץ לאחר מכן.

עורך הדין אילן סופר, שמייצג את חפץ, התעקש שגם אם הופעלו עליו לחצים - חפץ עדיין עומד מאחורי עדותו. "הוא העיד עדות אמת ואם יקרא לבית משפט הוא יחזור על עדותו וייצמד לאמת בלבד", אמר עורך הדין. בעקבות נאומו של אוחנה, ליועץ המשפטי לממשל אביחי מנדלבליט הגיעו קריאות רבות לפתוח חקירה פלילית נגד השר. מנדלבליט בעצמו טרם החליט כיצד לפעול.

ביום רביעי פורסמו לראשונה תמלילי שיחות עד המדינה עם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר ומנכ"ל אתר וואלה אילן ישועה, החושפות את הניסיונות בבלפור להשתלט על תאגיד השידור החדש וכן על אתר החדשות. בין השאר, עולה מהשיחות כי היו ניסיונות להשפיע על מינויו של איש חדשות 13, אלמוג בוקר, לכתב פוליטי בוואלה, וכן להשפיע על מינוי מנחם הורוביץ לראש חדשות התאגיד.