כתב אישום הוגש נגד חנין זועבי ובכירים לשעבר בבל"ד

חברת הכנסת לשעבר, יחד עם החשודים הנוספים, חלקם בכירים לשעבר במפלגה, יואשמו בעבירות של זיוף וקבלת דבר במרמה. במסגרת עסקת טיעון שנחתמה, הם יודו בהאשמות ויוענשו בעבודות שירות וקנסות

חנין זועבי
חנין זועבי | צילום: רויטרס

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי, ו-12 נאשמים נוספים, ביניהם בכירים לשעבר במפלגת בל"ד. זאת, לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, מחודש יוני,  להעמידם לדין באשמת עבירות של קבלת דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר.

כתב האישום הוא חלק מהסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, במסגרתו הנאשמים יודו בעבירות וקבלו עונשים של עבודות שירות, עבודות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי וקנסות בסכומים של 75-25 אלף שקל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתוך שבוע בלבד – מספר חולי הקורונה בחיפה הכפיל את עצמו

הקבינט הכריע: תו ירוק מלא בעוד שבועיים, מסיכות בהתקהלות בחוץ

דיווח: הסתיים אירוע חטיפת האונייה במפרץ הפרסי

ממפלגת בל"ד נמסר בתגובה כי המפלגה "מברכת על הסדר הטיעון שנחתם, לאחר שהפרקליטות נסוגה מהרוב המוחלט של סעיפי כתב החשדות שהוגש לפני שנתיים. חתימת הסדר הטיעון  לצד החלטת היועמ"ש לסגור את התיק הפלילי נגד המפלגה בניגוד לדעת הפרקליטות, מוכיח את זעקתנו מהיום הראשון כי מדובר ברדיפה פוליטית של המפלגה וחבריה".

"אין מפלגה בישראל שלא היה ביקורת בעניין התנהלות כספית אך רק את בל"ד רדפו, מסיבות פוליטיות. כיום לאחר שנים של התדיינות ומאמצים להפליל את המפלגה וחבריה בהאשמות ועבירות חמורות, אפשר להגיד שוב שההר הוליד עכבר".

כזכור, הפרשה החלה בעקבות חשד לביצוע עבירות זיוף ומרמה בקשר למסמכי דיווח של מפלגת בל"ד שהוגשו למבקר המדינה, בשתי מערכות בחירות, הכלליות והמקומיות, שהתקיימו בשנת 2013. בהחלטו, קבע מנדלבליט כי אין מקום להעמיד את המפלגה לדין פלילי, למרות העובדה שחומר הראיות "מלמד על כך שבכירי מפלגת בל"ד דאז ביצעו לכאורה עבירות פליליות בקשר לפעילותה הכלכלית של המפלגה", לשון ההודעה. "לא התקיימו נסיבות מובהקות, ייחודיות וחריגות המצדיקות העמדה לדין של מפלגה", הסביר היועמ"ש.