הקבינט הכריע: תו ירוק מלא בעוד שבועיים, מסיכות בהתקהלות בחוץ

בתום הדיון הוחלט על מגבלות נוספות, בהן הרחבת התו הירוק לכל הגילאים בהתקהלות בת פחות מ-100 אנשים. בנוסף, תחול חובת בידוד על הורים לילדים שהתגלו כמאומתים לנגיף

ישיבת קבינט הקורונה
ישיבת קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ברקע עליית התחלואה, קבינט הקורונה החליט הערב (שלישי) על החלת מגבלות נוספות על הציבור בישראל, כאשר בין היתר התו הירוק יורחב גם למקומות בהם ישנה התקהלות בת פחות מ-100 אנשים.

כמו כן, בעוד שבועיים, יחול התו הירוק על כל הגילאים כאשר תושלם הקמת מערך הבדיקות המהירות. בנוסף, חובת מסיכות תחול בכל התקהלות בחוץ והורים לילדים מאומתים יחוייבו בבידוד גם כן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשיפה: 12 דיירי בית אבות בתל אביב קיבלו חיסון קורונה פג תוקף

דרעי: בנט הציע לי להיות רה"מ במקום נתניהו, לא לקחתי ברצינות

עיר הסרטן: כך הפכה אשקלון לעיר עם התחלואה הגבוהה ביותר במחלה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מגבלות נוספות שהוטלו כוללות מעבר משרדי הממשלה וככל הניתן המגזרי הציבורי, למתכונת עבודה היברדית עם נוכחות של 50% במשרד, כאשר המנכ"ל רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. לפי שעה, הומלץ גם למגזר הפרטי לנהוג ככה.

לצד זאת, האכיפה שתוגבר על עטיית מסיכות ומפירי בידוד, הקבינט קורא לציבור להבין את תמונת המצב ולהימנע מהתקהלות בחלל סגור שאינו לצורך כמו גם על להפסיק ללחוץ ידיים. נוסף על קריאה זו, נעשתה פנייה מיוחדת לציבור בני ה-60 ומעלה להימנע מהתקהלויות ומפגשים עם אנשים לא מחוסנים בחלל סגור.

בעניין מתווה הנתב"ג, רשימת המדינות האדומות תפורסם במלואה ביום ראשון הקרוב ותיכנס לתוקפה שבוע לאחר מכן. לגבי המדינות הכתומות, רשימת המדינות תורחב כך שיכללו בה מרבית מדינות העולם, וחזרה מהן תחייב בידוד גם למחוסנים ומחלימים.

נתב''ג, קורונה
נוסעים מחו''ל מגיעים לנתב''ג | צילום: רויטרס

במהלך הדיון, התפתח ויכוח בשאלה מי יממן את הבדיקות המהירות לציבור, במסגרת יישום התו הירוק. ראש הממשלה נפתלי בנט פנה לאגף התקציבים ואמר כי "אני מבקש לשנות גישה בנושא המימון של הבדיקות. צריך לעשות סוויץ׳ ולעבוד מהר כדי להימנע מפעולות כואבות יותר בהמשך". ד״ר שרון אלרעי פרייס אמרה: "הבדיקות המהירות הן כלי משמעותי, אבל כרגע אנחנו לא מסתמכים עליו בגלל המימון", ואילו בנט הדף את טענתה ואמר כי: "יהיה מימון לבדיקות, נקודה. הלוואי שזו הייתה הבעיה שלנו"

מהקבינט עלתה קריאה אזהרה לציבור מפני התפשטות נוספת של התחלואה: "הימנעו מהתקהלויות, וצאו להתחסן - עכשיו. אחרת, לא יהיה מנוס מהטלת מגבלות חריפות יותר, לרבות סגר". כזכור, נתוני התחלואה היום הגיעו לשיא בגל הנוכחי. מספר החולים המאומתים בישראל זינק אתמול ל-3,818 בני אדם ביממה ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-3.78 אחוז.