המשטרה ומשרד המשפטים: "החרמת הטלפונים נדרשת בשל צרכי חקירה"

הגופים התייחסו לפרשת הטרדת עד המדינה שנחשפה בחדשות 13, וציינו: "רואים בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים" • קמפיינר המפלגה ישראל איינהורן נחקר גם הוא בחשד למעורבות באירועים

זמן צפייה: 01:54

חקירת הטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר, שנחשפה אתמול בחדשות 13: המשטרה ומשרד המשפטים התייחסו היום (שני) להחרמת הטלפונים של דובר הליכוד יונתן אוריך, ומנהל הקמפיין עופר גולן, ומסרו: "הדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים". במקביל, גם הקמפיינר ישראל איינהורן נחקר בפרשה, והטלפון הסלולרי שלו הוחרם.

כמו כן, הדגישו הגופים כי החיפוש נעשה בצורה מצומצת וייערך במתווה שיאושר על ידי שופט. "בשל הרגישות המיוחדת, הוחלט כבר מהשלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט", נכתב בהצהרה המשותפת של שני הגופים.

הגופים התייחסו לפרשה הנחקרת, וציינו כי "רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך. חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם. במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת. מעשים מסוג זה הם חמורים, ועלולים להביא לפגיעה בהגעה לחקר האמת ובעשיית הצדק. רשויות אכיפת החוק לא יגלו כל סובלנות למעשים מעין אלו".

לסיכום הבהירו שני הגופים: "נוכח הרגישות הברורה החקירה מתנהלת תחת פיקוח של הדרגים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק, והיא תימשך ככל שהדבר יידרש לשם הגעה לחקר האמת".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חרף ההקלטות: יהיה קשה לגבש אישום נגד רה"מ בתיק 2000 • פרשנות

תיק 4000: החל השימוע של איש העסקים שאול אלוביץ' ואשתו איריס

בניסיון להציג נקודות חולשה: אלו טענות פרקליטי רה"מ בתיק 4000

עופר גולן
עופר גולן | צילום: החדשות 13

כזכור, החקירה נפתחה בעקבות הודעה של פילבר על האירוע ליחידה המשטרתית שאחראית עליו. זאת בניגוד לטענות לפיהן פילבר מעולם לא התלונן על ההטרדה ולא היה לו מעורבות בעניין. בין הנחקרים בפרשה כאמור, הם  גולן ואוריך. על פי החשד, השניים דאגו לכך שישלחו רכב של חסידות ברסלב לביתו של פילבר, וישמיעו מתחתיו כינויי גנאי. לפי גורמי המשטרה, החוקרים הגיעו קודם לבעל הרכב, שהוביל אותם ליועצי התקשורת.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר אתמול כי "הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על אלף העמודים של טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה של ראש הממשלה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להיאבק בדעת הקהל מול שיטפון ההדלפות הבלתי פוסק נגדו באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של גולן, מסר בתגובה לחשיפה: "מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל. בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי שלא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי. אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן יסגר מהטעם הפשוט - הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר".

כזכור, בחודש פברואר האחרון מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, פילבר, חתם על הסכם עד מדינה בפרשת "בזק" שטלטלה את המדינה והמערכת הפוליטית ולימים התגבשה לכתב אישום כפוף לשימוע בתיק 4000. חלק מסעיפי ההסכם בין הצדדים כוללים ויתור מצד המדינה על העמדתו לדין פלילי של פילבר תמורת המידע שימסור, ועל כן לא יישב בכלא. עוד עלה, כי הוא יועמד לדין משמעתי בלבד. בנוסף, ככל הנראה לא יוכל לשמש עוד בתפקיד בשירות המדינה.

כנגד פילבר כזכור עמדה המלצה לכתב אישום מצד המשטרה בתיק בזק. כל הפעולות שאותן עשה פילבר בעברו לכאורה, ובגינן יש המלצה להגשת אישום, יהיו חלק מ"עדות הניקיון" שאותה נדרש לתת במסגרת ההסכם.