תיק 4000: החל השימוע של איש העסקים שאול אלוביץ' ואשתו איריס

עורכי הדין של בני הזוג החשודים כי שיחדו את רה"מ, הגיעו לדיון בעניינם בת"א. לפי החשד, נתניהו פעל להתערב בהחלטות רגולטוריות המטיבות עם קבוצת בזק - ובמקביל דרש סיקור אוהד באתר "וואלה"

זמן צפייה: 00:19

תיקי נתניהו: השימוע של שאול ואיריס אלוביץ' בתיק 4000, במסגרתו חשודים השניים ששיחדו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, החל בשעה זו (שלישי) בפרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב, בפני פרקליטת המחוז ליאת בן ארי. עורכי הדין ז'אק חן ומיכל רוזן ייצגו את בני הזוג, כאשר ההערכה היא שיום אחד לא יספיק עבור השימוע, וייקבע מועד נוסף בשבוע הבא.

לפי החשד, נתניהו קיבל שוחד מאיריס ומשאול אלוביץ', בעל השליטה ב"קבוצת בזק" ובאתר "וואלה" לשעבר, פעל להתערב בהחלטות רגולטוריות המטיבות עם אלוביץ' ועם החברה, ובמקביל דרש להתערב בתכני אתר החדשות באופן שיטיב עמו.

לכתבות נוספות בנושא: 

חפץ: יאיר נתניהו צרח – "אלוביץ' לא מספק הסחורה – חרף ההטבות"

הריאיון שנגנז והפגישה החשאית עם אלוביץ': עדות חפץ בתיק 4000

עד בתיק 4000: "שרה איימה על איריס אלוביץ' בהפסקת הסיוע"

שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' | צילום: אייל טואג

לפני כחודש, פורסם בחדשות 13 כי ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה נתניהו והעד המרכזי בפרשה, העיד בפני חוקריו כי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, צרח בעת ישיבה בבית ראש הממשלה כי שאול אלוביץ' "אינו מספק את הסחורה, למרות כל ההטבות שהוא מקבל מאביו".

כזכור, התיק נגד יאיר נתניהו בנושא זה נסגר, אך מעדותו של חפץ כעת עולה כי נתניהו ידע לכאורה על העסקה שנרקמה בין אביו לבין בעלי בזק שאול אלוביץ'. לדברי חפץ, נתניהו הבן צרח וצרח עד שעורך הדין יוסי כהן, המייצג את יאיר ושרה נתניהו, הוציאו מהחדר. בחקירתו עומת יאיר נתניהו עם דבריו של חפץ, והוא ענה: "יוסי כהן, הנכה הזה. לוקח לו עשר דקות לקום, נראה לכם שהוא יכול להוציא אותי מהחדר?"

איריס אלוביץ'
איריס אלוביץ' | צילום: חדשות 13

לפני כחודשיים, הוסר צו איסור הפרסום על תוכן עדותו של חפץ בתיק. בעדותו נטען כי רה"מ נתניהו היה שותף בעריכת ריאיון עימו, שצולם בערב בחירות 2015 לאתר "וואלה" – ולבסוף נגנז, לכאורה בהוראת נתניהו.

"נתניהו זעם על תוצאות הריאיון. הוא אמר לי לדרוש מאילן ומשאול שלא ישדרו את הריאיון – ואכן הוא לא שודר", אמר חפץ בעדותו. "שנינו ערכנו אותו, זאת הייתה הזיה שראש ממשלה יושב איתי על דבר כזה. אחרי זה העברתי את הריאיון הערוך לאילן ישועה".

חפץ התייחס גם לנושא עסקת השוחד לכאורה, שכללה על פי כתב החשדות סיקור אוהד תמורת הקלות רגולטוריות. לטענתו, ב-2014 קיימו נתניהו ושאול אלוביץ' פגישה חשאית בנושא. "הוא אמר לי לקבוע אותה מעכשיו לעכשיו ולא רצה שאף אחד יידע מזה. נתניהו לא רצה שאף אחד יידע ששאול שם, ולא רצה שיידע שהוא מדבר איתו על העסקה".

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

נושא נוסף שעלה בעדותו הוא אופן הסיקור של נשיא המדינה, ראובן ריבלין. "היה אסור להגיד מילה טובה על הנשיא ליד נתניהו ורעייתו. נתניהו הורה לי לפנות לאילן ולבקש ממנו לפרסם דברים נגד ריבלין, מה שאכן קרה".

חפץ, שהפך לימים לעד מדינה בתיק 4000, הקליט לא מעט שיחות, ובתקופות מסוימות אף תיעד ביומן אישי את עבודתו היומיומית עם בני הזוג נתניהו. התיעוד שימש את חוקרי המשטרה בתיקי נתניהו. מציאת היומנים הם אלה ששכנעו את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש כתב אישום בפרשת המעונות.

ניר חפץ
ניר חפץ | צילום: החדשות 13

בתחילת חודש יוני, עד מרכזי בתיק העיד במשטרה שרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, איימה על איריס אלוביץ' ב"הפסקת הסיוע" אם הפרסומים השליליים באתר "וואלה" יימשכו. לדברי העד: "שרה נתניהו עדכנה אותי בזמן אמת ששוחחה עם איריס אלוביץ סמוך לעיסקת בזק-יס, וצעקה עליה: 'ככל שהפרסומים השליליים באתר יימשכו ולא תסייעו בהפסקתם יפסיקו לעזור לכם'". במשטרה ובפרקליטות מאמינים לעדותו של העד, ועניין זה מהווה את אחת מהראיות המרכזיות בתיק.