בניסיון להציג נקודות חולשה: אלו טענות פרקליטי רה"מ בתיק 4000

עורכי הדין של נתניהו טוענים כי החוקרים ניסו לשתול לניר חפץ בחקירתו את תאריך הפגישה שלו עם אלוביץ', וכי איחוד בזק-יס אושר בעקבות פניית מנכ"ל החברה. מחר - המשך השימוע בפרשה

זמן צפייה: 01:43

עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנסו היום (רביעי) לפרטי פרטים במהלך השימוע בעניין תיק 4000, זאת בניסיון לחשוף בפני הפרקליטות את נקודות החולשה בתיק. מחר, יימשכו הדיונים בפרשה. הפרקליטים העלו כמה נקודות עיקריות במטרה לערער את התיק. בין היתר, טענו עורכי הדין שלא ייתכן שנתניהו ביקש בפגישה עם פילבר למתן את הורדת מחירי האינטרנט והטלפון - כי המחירים היו מקובעים לארבע שנים בשבועיים האחרונים של כהונת ארדן.

עוד הם טענו כי בעדות האחרונה של ניר חפץ החוקרים ניסו לשתול לו את תאריך הפגישה שלו עם אלוביץ' - פגישה דרמטית במסכת הראיות. כמ וכן, הם סבורים שאין בשום מקום ראיה ישירה ליסוד הנפשי של נתניהו - אין מסרון או מייל שמפליל את נתניהו ישירות.

עוד טענו עורכי הדין בשימוע כי לאחר הפגישה בין בני הזוג אלוביץ' לנתניהו בדצמבר 2012, שבה הפרקליטות טוענת כי "נזרעו זרעי השוחד" התגבשה רפורמת כחלון - שהייתה רעה לאלוביץ'. כמו כן, הם ציינו שמועצת הכבלים והלוויין אישרה את מיזוג בזק-יס בעקבות הפניות של מנכ"ל יס ולא בעקבות לחצי נתניהו.

לכתבות נוספות בנושא >>

פרקליטי נתניהו בשימוע: "אם עבר עבירות, לא הייתה לו כוונה"

החל השימוע לנתניהו; פרקליטו: "הסדר טיעון – לא על הפרק"

ברקע מאמציו להמשיך בכהונתו: היום יחל השימוע של נתניהו

רה''מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר טענו עורכי דינו של נתניהו כי "אם נתניהו קיבל סיקור חיובי, מה שלא קרה, לא הייתה לו כוונה או מודעות". טענותיהם של הפרקליטים מתייחסות בעיקר לעניין הכוונה והם טוענים בנוסף כי "אי אפשר ללכת במנהרת הזמן חמש שנים אחורה ולהגיד שעבר עבירה תקדימית".

עוד טענה שהם מעלים היא שאחד העדים המרכזיים בתיק טען בעדותו ש-90% מבקשות נתניהו לסיקור כזה או אחר התמוססו - ולכן אין פה עניין מבחינתם של תן וקח. הטענה השלישית שהם מעלים היא שאבי ברגר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת בתקופתו של השר ארדן ואח"כ בתקופת נתניהו - ופוטר על ידי נתניהו בכלל לא התנגד לעסקת בזק-yes אלא לא אישר אותה בגלל שרצה שיהיה לו "נשק" נגד רפורמה טלפונית של בזק.

מטעם רה"מ נתניהו נמסר כי "פרקליטיו של ראש הממשלה, שהכינו את התשובות לשימוע ביסודיות רבה, ממשיכים להעלות גם בשעה זאת שורה ארוכה של טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרים לחלוטין את הטענות בכתב החשדות".

עו''ד עמית חדד בטרם שימוע נתניהו
עו''ד עמית חדד בטרם שימוע נתניהו | צילום: כפיר סיון

הבוקר, החל שימוע ראש הממשלה נתניהו בתיק 4000 במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. השימוע ימשך על פני ארבעה ימים, כאשר היום ומחר יתמקד בפרשת "בזק וואלה" – וביום ראשון ושני יציג נתניהו את טיעוניו בפרשות 1000 ו-2000. את ראש הממשלה ייצגו עשרה פרקליטים, שייטענו בפני היועמ"ש כי ההטבות שהעניק לכאורה לאלוביץ' אושרו ע"י גורמי המקצוע.

אחרי כשלוש שעות וחצי יצא עורך הדין רם כספי מהשימוע, לאחר שנשא נאום פתיחה על תיק 4000 שארך כשעה וחצי. בהמשך הציג עורך הדין יוסי אשכנזי את הטיעונים של צוות ההגנה.