החשד לאונס קבוצתי באילת: המשטרה תתגבר כוחות סביב בית הנערה

עקב השיח האלים ברשתות, המשטרה הודיעה כי בכוונתה להציב ניידות מחוץ לביתה של בת ה-16 • צוות החקירה המיוחד שהוקם אסף ממצאים שמקרבים אותו לכל המעורבים

זמן צפייה: 01:00

החשד לאונס קבוצתי באילת: המשטרה הודיעה היום (שישי) כי בכוונתה לתגבר כוחות מסביב לביתה של הנערה בת ה-16, שהתלוננה בשבוע שעבר כי בעת ששהתה במלון באילת נאנסה על ידי 30 גברים. החלטת המשטרה באה בעקבות השיח האלים ברשתות החברתיות אותו סופגת הנערה מאז התפוצצה הפרשה.

בתוך כך, הצוות המיוחד שהוקם במרחב לכיש, בפיקודו של סנ"צ דורון אלוני, אסף ממצאים רבים בזירה ומחוץ למלון ואלה מקרבים אותו לחשודים האחרים שהיו בחדר בזמן האונס. החוקרים הצליחו לאתר במצלמות האבטחה את הרגעים שבהם, על פי החשד, בוצעו המעשים, וכעת הם נערכים לזיהוי חשודים הנוספים הנראים סמוך לחדר. במחוז הדרומי של המשטרה קוראים למעורבים להתייצב בתחנת המשטרה לפני שהחוקרים יגיעו אליהם.

לכתבות נוספות בנושא >>

בעלת המלון באילת: "לא ראינו התגודדות מחוץ לחדר כפי שתואר"

החשד לאונס קבוצתי באילת: החקירה הועברה לצוות חקירה מיוחד

"אל תעמדו מנגד": ריבלין במכתב לנוער עקב החשד לאונס באילת

ניידת משטרה
ניידת משטרה (אילוסטרציה) | צילום: דוברות המשטרה

בד בבד, פרויקט גיוס המונים שהוקם למען המתלוננת הצליח לגייס עבורה יותר מ-180 אלף שקלים בתוך פחות מיממה. "הנערה היא הקורבן", הבהירה העיתונאית ענת לב אדלר, מיוזמות הפרויקט, "לא רק בחוויה הנוראה שעברה, כי אם גם בשפה המשפטית. המשמעות היא שתיאלץ להיחקר שוב ושוב על המעשים".

"היא עתידה לעמוד מול סוללה של 30 עורכי דין שלא יחוסו עליה, ולא יבחלו באמצעים כדי להוכיח שהדברים נעשו בהסכמה ושהיא משקרת, כל זאת על מנת שלקוחותיהם, האנסים, לכאורה, יצאו בזול מההליך המשפטי הניצב בפניהם", הוסיפה.

בד בבד, ראשות רשויות פרסמו מכתב פומבי, שבו כתבו כי "המקרה הזה הוא תולדה של המציאות הרווחת של תרבות והבניות חברתיות מעוותות, המושרשות בחברה בכלל ובישראל בפרט". בין כותבות המכתב, ניתן למצוא את ראש עיירית נתניה מרים פיירברג-אייכר, ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קליש וד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש.

"אנחנו מטורדות כאשר אדם עושה מעשה רע לזולתו, ומטורדות כשאדם רואה משהו רע שנעשה לאחר ולאחרת ושותק. חינוך לאחריות, לפרט ולחברה, ללא הבדלים, הוא המפתח לתיקון עבור כולנו. חברה בה לנשים יש מקום שווה היא אבן יסוד ביצירת חברת מופת קורלטיבית. זה בידיים שלנו".

המכתב של ראשות הרשויות על פרשת האונס באילת
המכתב של ראשות הרשויות על פרשת האונס באילת

יו"ר נעמת חגית פאר הגיבה להודעת המשטרה, ומסרה כי "מציאות הזויה בה הקורבן כלואה במקום שעשרות הגברים, שלכאורה אנסו אותה - יכלאו. רק אתמול הזהרנו שנסיון העבר מלמד שהנערה תהפוך יעד למתקפות ולאיומים ברשת מצד גיבורי מקלדת. טוב שהמשטרה תגברה את האבטחה סביבה, אך אין די בכך. הגיע הזמן שרשויות האכיפה יעברו להתקפה וימצו את הדין באופן מהיר עם המסיתים ומוציאי דיבתה ברשתות - הם אלו שצריכים להיעצר ולהיות מוקפים בשוטרים".

במקביל, אניטה פרידמן, יו"ר ויצו, התייחסה לאירוע ופנתה לנתניהו וגנץ: "בזמן שאתם עסוקים בכיפופי ידיים בענייני תקציב, נשים נאנסות ונרצחות בישראל והממשלה לא עושה כלום. יש נשים ששעון החול שלהן כבר הולך ואוזל והן תהיינה הקורבן הבא. עושה רושם שפגיעה בנשים בישראל הפך לספורט לאומי בזמן שאתם מתקוטטים ומאיימים ללכת לבחירות".

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

בעדותה במשטרה, סיפרה הנערה כי "למחרת המקרה, אחד הצעירים ניגש אליי ואמר לי שיש לו סרטונים. הוא שאל אותי אם אני רוצה שהוא ישלח אותם אליי - אבל לא הייתי מסוגלת להתמודד עם זה".

המתלוננת, שנמצאת בימים אלה לצד משפחתה, מסרה כי היא שואבת תמיכה ועידוד רב מהתמיכה הציבורית אותה היא מקבלת. "אני מרגישה שיש הרבה אנשים מאחוריי וזה מחזק אותי מאוד", אמרה, אולם הודתה כי בד בבד, היא לא מצליחה להתעלם מהביקורות והחצים שמופנים כלפיה, בין היתר ברשתות. "אף אחד לא יודע מה עבר עליי - אז איך אתם מעבירים ביקורת ושואלים אותי שאלות כאלה?".

מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי
מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי | צילום: חדשות 13

הסרטונים, ככל הנראה, נמחקו מהניידים של החשודים בפרשה. כעת דורשת עורכת דינה של הנערה, שני מורן, שהמשטרה תשחזר את התיעוד מהאירוע הקשה. "היא חווה את הסבל ואת הכאב ואת כל התחושות הקשות שנלוות לאירוע כזה טראומטי", סיפרה מורן, "היא חיה את התחושות בכל רגע ורגע".

"לצד זאת, אני יכולה לומר שיש בה עוצמות נפש שלא ראיתי בהרבה ילדות בנות 16. האירוע כולו צולם על ידי חלק מהחשודים - כך עולה מהגרסה שהיא מספרת. אנחנו מקווים ודורשים מהמשטרה לעשות כל פעולה, כל אמצעי - יהא התשלום אשר יהא, על מנת לשחזר את הסרטונים", הוסיפה.

חוף הים באילת
חוף הים באילת | צילום: shutterstock

שלשום הודיעה המשטרה כי היא בודקת חשד לפיו 30 צעירים השתתפו באונס קבוצתי שאירע במלון באילת. בסוף השבוע שעבר, נערה בת 16 התלוננה במשטרת אשקלון כי כמה ימים לפני כן, בעת ששהתה במלון בעיר הדרומית, נאנסה על ידי קבוצה גדולה של גברים. על פי עדותו של אחד הצעירים שנכחו בחדר, יותר מ-30 צעירים תקפו את הנערה מינית. לדבריו, מצלמות האבטחה במלון תיעדו את הגברים "עומדים בתור".

אחד החשודים, תושב המרכז, נעצר. לטענתו, הוא כלל לא קיים יחסי מין עם המתלוננת. השופט האריך את מעצרו בחמישה ימים. מוקדם יותר היום, חשוד שני, תושב חדרה בן 27, נעצר בחשד למעורבות בפרשה. גם מעצרו הוארך בחמישה ימים - וגם הוא מכחיש כל קשר לאירוע. "לא הייתי בחדר כשהאירוע קרה", טען בחקירתו.

מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי
מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי | צילום: חדשות 13

לשני החשודים בפרשה עבר פלילי. נגד אחד מהם הוגש בעבר כתב אישום בגין התפרצות ובעיות אלימות, ונגד השני בגין שימוש בסכין. לדברי אחד מהם, הכול קרה ביום רביעי שעבר בשעה אחת בצהריים. לשוטרים סיפר כך: "הגענו להתארח במלון הרודס בעיר. החדר שלנו לא היה מוכן אז נסענו למלון הים האדום לאחסן את המזוודות אצל חבר. הייתה שם המולה, הרבה מאוד צעירים ששתו אלכוהול - אבל אין לי קשר לזה. אפילו לא נכנסתי לחדר".