פרסום ראשון: היועמ"ש מתלבט אם לסגור את התיק נגד אריה דרעי

חרף ההמלצה להעמיד לדין את שר הפנים, בסביבת מנדלבליט טוענים לכשלים ראייתיים. לכן היועץ בוחן את האפשרות לבטל את התיק נגד השר, הנחשד בעבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות מס ושבועת שקר

זמן צפייה: 01:13

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתלבט אם לסגור את התיק נגד יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, הנחשד בעבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות מס ושבועת שקר - כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13. זאת, למרות המלצת המשטרה והפרקליטות להעמידו לדין.

בשבועות האחרונים, כאמור, היועץ המשפטי מתלבט אם להגיש כתב אישום נגד דרעי, ואם כן אז באילו עבירות. בסביבתו של היועמ"ש, יש מי שסבור כי יש כשלים ראייתיים בתיק, ובתקופה האחרונה היועמ"ש הנחה להעביר את התיק להשלמות חקירה אצל הפרקליטות. יש לציין שהתיק עוד נמצא בתהליך עבודה, והחלטה סופית צפויה עוד כמה שבועות - טרם ברור אם לפני או אחרי הבחירות לכנסת ה-23.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מסתמן: הפרקליטות תמליץ להעמיד לדין את ליצמן במרמה והצעת שוחד

פרסום ראשון: רשות המסים פתחה בחקירה חדשה נגד חיים כץ

פרקליטות מיסוי וכלכלה תמליץ להעמיד לדין את ביטן באשמת שוחד

Whatsapp Image 2020 01 14 At 2
שר הפנים אריה דרעי והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כאמור, באוגוסט האחרון העביר פרקליט המדינה, אז שי ניצן, את חוות דעתו ליועמ"ש, לפיה הוא ממליץ להגיש כתב אישום נגד יו"ר ש"ס. פרקליט המדינה אימץ למעשה את המלצת פרקליטות מיסוי וכלכלה וקבע כי יש להעמידו לדין ולהגיש כתב אישום נגד השר.

בחודש נובמבר אשתקד המשטרה הודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד דרעי בעבירות מס במיליוני שקלים, בהלבנת הון, בשיבוש הליכי משפט ובשבועת שקר למבקר המדינה ויו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו. המשטרה המליצה להעמיד לדין גם אחיו של שר הפנים, סגן יו"ר קק"ל שלמה דרעי. הודעות שנמסרו מלשכת דרעי ומפרקליטו של אחיו מכחישות את המיוחס להם.

החקירה, שהתנהלה ביחידת להב 443, החלה ב-2015 ועסקה במאות אלפי שקלים שהועברו לדרעי מאנשי עסקים, בעסקאות למכירת נכסים בבעלותו במספר מקומות בארץ. זאת, לאחר שנפל חשד בטיב התשלומים ובאופן הדיווח עליהם ליו"ר הכנסת, מבקר המדינה ולרשויות המס. באפריל 2016 החקירה בפרשה הפכה לגלויה, ועשרות מעורבים בה נחקרו. במאי 2017 דרעי נחקר באזהרה.

על פי המשטרה, דרעי חשוד גם בשיבוש הליכי משפט, לאחר ששוחח עם ראש המטה שלו משה ארבל, המעורב בפרשה ואף מסר עדות במסגרתה, מיד בסיום חקירתו – חרף העובדה כי הוזהר שלא לעשות זאת, וכי הובהר לו שמדובר בשיבוש ראיות. טרם הסתיימה חקירה של פרשה אחרת שבה מעורב דרעי.