פרקליט המדינה ממליץ להגיש כתב אישום נגד אריה דרעי

שי ניצן העביר לאחרונה חוות דעת ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, ובה טען כי יש להעמיד לדין את שר הפנים בעבירות של מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, עבירות מיסים ושיבוש הליכי משפט

זמן צפייה: 01:00

פרקליט המדינה שי ניצן העביר בימים האחרונים חוות דעת ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובה הוא המליץ להגיש כתב אישום נגד יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי.

לפני תשעה חודשים המשטרה המליצה להעמיד לדין את השר באשמת מרמה והפרת אמונים בעקבות עבירות מיסים שונות. פרקליט המדינה אימץ למעשה את המלצת פרקליטות מיסוי וכלכלה וקבע כי יש להעמידו לדין ולהגיש כתב אישום נגד השר בעבירות של מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, עבירות מיסים ועבירה של שיבוש הליכי משפט.

בשלב זה ההחלטה נמצאת בידי היועמ"ש, והיא תתקבל רק לאחר הבחירות. גורמים המעורים בתיק אומרים כי מדובר בתיק מורכב, ולכן ייקח כמה חודשים עד שתתקבל הכרעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר הודעת היועמ"ש: כץ ונתניהו נפגשו; הערכה – ייאלץ להתפטר

ליצמן על החשדות נגדו: "מצפוני נקי ולא פעלתי ממניעים פסולים"

מיילים ופגישות עם בכירים: כך פעל ליצמן בפרשת השוחד לכאורה

מחכים לסיוע מגרמניה. דרעי
מחכים לסיוע מגרמניה. דרעי | צילום: חדשות 10

בחודש נובמבר אשתקד המשטרה הודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד שר הפנים דרעי בעבירות מס במיליוני שקלים, בהלבנת הון, בשיבוש הליכי משפט ובשבועת שקר למבקר המדינה ויו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו. המשטרה המליצה להעמיד לדין גם אחיו של שר הפנים, סגן יו"ר קק"ל שלמה דרעי. הודעות שנמסרו מלשכת דרעי ומפרקליטו של אחיו מכחישות את המיוחס להם.

החקירה, שהתנהלה ביחידת להב 443, החלה ב-2015 ועסקה במאות אלפי שקלים שהועברו לדרעי מאנשי עסקים, בעסקאות למכירת נכסים בבעלותו במספר מקומות בארץ. זאת, לאחר שנפל חשד בטיב התשלומים ובאופן הדיווח עליהם ליו"ר הכנסת, מבקר המדינה ולרשויות המס. באפריל 2016 החקירה בפרשה הפכה לגלויה, ועשרות מעורבים בה נחקרו. במאי 2017 דרעי נחקר באזהרה.

שי ניצן, פרקליט המדינה
שי ניצן, פרקליט המדינה | צילום: החדשות 13

על פי המשטרה, דרעי חשוד גם בשיבוש הליכי משפט, לאחר ששוחח עם ראש המטה שלו משה ארבל, המעורב בפרשה ואף מסר עדות במסגרתה, מיד בסיום חקירתו – חרף העובדה כי הוזהר שלא לעשות זאת, וכי הובהר לו שמדובר בשיבוש ראיות. טרם הסתיימה חקירה של פרשה אחרת שבה מעורב דרעי.

מלשכתו של השר דרעי, נמסר בתגובה: "אנו מברכים על סיום חקירת המשטרה שנמשכה כמעט שלוש שנים. קיבלנו בסיפוק את גניזת החשדות החמורים של קבלת שוחד, גניבה מעמותות ועוד, שהביאו בזמנו לפתיחת החקירה. אנו מאמינים כי כאשר הפרקליטות תדרש לעניין, יוסרו גם שאר החשדות ויתברר כי השר אריה דרעי לא עבר על החוק".