צומצמה האפשרות להעמיד לדין מפגינים; לוין: ניסיון להפלת רה"מ

הפרקליטות הקשיחה את מדיניות ההעמדה לדין בתיקים שנפתחו בעקבות אירועים בהפגנות. בכירים בליכוד: "עידוד הפרת חוק וגרירת המדינה לאנרכיה ברדיפה אחרי נתניהו - צביעות"

זמן צפייה: 00:58

פרקליטות המדינה הקשיחה היום (רביעי) את מדיניות ההעמדה לדין של מפגינים בתיקים שנפתחו בעקבות אירועים שהתרחשו בזמן מחאות והפגנות. בעקבות ההחלטה, בכירים בליכוד תקפו וטענו כי צמצום התנאים להעמדה לדין "יעודדו הפרת חוק, וגרירת המדינה לאנרכיה", ואף האשימו כי הדבר נעשה בשל "הרדיפה אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו".

"הזכות להפגין לא כוללת זכות לחסום כבישים, אמבולנסים וכבאות ולהפר את כל כללי הקורונה", נכתב בהודעת בכירי הליכוד. "בתקופה שבה צריך אחדות בעם, מפלגת הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה מעודדים אנרכיה - ושהמדינה תלך לפח - רק בגלל הרדיפה האובססיבית שלהם. כך לא נראה שלטון החוק ודמוקרטיה אלא אנרכיה אלימה. כנראה שהכל כשר כשמדובר בניסיון להפיל את ראש הממשלה נתניהו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו לבג"ץ: לא אעסוק במינוי יועמ"ש, פרקליט מדינה ומפכ"ל

גנץ: נתניהו מפלג את העם; גורם בליכוד: שכחול לבן תפסיק לתקוף

בין עמדות או"ם, 250 מטר מהגבול: המרחב שממנו בוצע ירי חזבאללה

הפגנה מול מעון רה''מ בירושלים
הפגנה מול מעון רה''מ בירושלים | צילום: רויטרס

"כשמתירים להפר את החוק ולהתעלם מהנחיות השוטרים, איך אפשר יהיה לבקש מקהלים אחרים במדינה לשמור על החוק ועל הנחיות הבריאות בתקופת הקורונה ובכלל? איזו צביעות - כשמפגיני הימין רצו להפגין מול רבין בהסכם אוסלו, בג"ץ הורה לצמצם את היכולת להפריע לסדר הציבורי. כשמפגיני ההתנתקות חסמו כמה כבישים, כולם נכנסו למעצרים ממושכים ומני מזוז רצה לזרוק אותם ל-20 שנה בכלא".

לדברי הבכירים, "כשמדובר בנתניהו, הכל מותר. אפשר לחסום כבישים, אמבולנסים ומכבי אש, אפשר להתעלם מהנחיות השוטרים ומהנחיות הבריאות של הקורונה - בקיצור, הכל מותר בניסיון להפיל ראש ממשלה חזק מהימין. בשם שלטון החוק, הפרקליטות מפקירה את שלטון החוק ואת הסדר הציבורי במטרה לעודד הפיכה שלטונית. הפרקליטות חייבת לחזור בה מההנחיות השערורייתיות האלה שפורמות את שלטון החוק במדינת ישראל".

יו"ר הכנסת, יריב לוין, אמר בתגובה להנחיית הפרקליטות: "שנים שצמרת מערכת המשפט והפרקליטות הולכים כעיוורים בדרכו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק. היום מתברר שהשנאה שלהם לראש הממשלה חזקה אפילו יותר מההערצה הילדותית לברק. אם למישהו היה ספק מה מניע גורמים בכירים בפרקליטות, הוא קיבל היום תשובה ברורה. כל המשאבים, כל הכוח העצום שבידיהם, הכל מנותב לאכיפה בררנית במטרה להפיל ראש ממשלה נבחר".