נתניהו לבג"ץ: לא אעסוק במינוי יועמ"ש, פרקליט מדינה ומפכ"ל

בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, ראש הממשלה הבהיר רשמית כי לא ייקח חלק במינוי בכירי מערכת אכיפת החוק, בשל התיקים נגדו. "עושה זאת למען הנראות הציבורית"

זמן צפייה: 02:13

בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) לבג"ץ כי לא יעסוק במינוי יועץ משפטי לממשלה, פרקליט מדינה ומפכ"ל. "למען הנראות הציבורית ומבלי לגרוע מטענותיו, לא יעסוק במינוי הבכירים", נכתב בהודעה מטעם ראש הממשלה.

הודעת ראש הממשלה הגיעי לאחר העימות בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא. לפני כשבועיים שלח נתניהו למנדבליט מכתב שבו טען כי ליועץ אין סמכות להורות לו על ניגוד עניינים. עוד כתב ראש הממשלה כי הוא דוחה את טיוטת ההסכם שקיבל בשל היותה בלתי סבירה, חסרת סמכות ונגועה בניגוד עניינים של היועץ. לבסוף, ביקש נתניהו כי עורכי דינו ייפגשו עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, כדי ללבן את הסוגיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל סערת אומן: ממשלת אוקראינה אסרה כניסת אזרחים זרים לשטחה

הפיצוץ בנמל ביירות: "מהחקירה עולה – לא נגרם מתקיפה ישראלית"

התלמידים שחוששים מלמידה מקוונת: "בלי חברים – החיים עצובים"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לאחר מכן מנדלבליט, דחה את טענות נתניהו במכתב ששלח לו. לדברי היועץ, ובניגוד לעמדת ראש הממשלה, הוא אכן יכול להורות לאחרון על ניגוד עניינים בסוגית מינוי מפכ"ל, יועץ משפטי לממשלה ופרקליט מדינה. מנדלבליט אף הוסיף כי הוא מוכן שפרקליטיו של נתניהו ייפגשו עם המשנה שלו, דינה זילבר, עד סוף החודש.

עוד כתב מנדלבליט במכתב לנתניהו, כי זה אינו הסדר ניגוד העניינים הראשון שיועץ משפטי לממשלה עושה לראש הממשלה ומקרים כאלה קרו כבר בעבר. מנדלבליט אף הוסיף כי נתניהו קיבל בעבר את עמדתו בנושא שבו עלתה שאלת ניגוד העניינים בהקשר של מימון משפטו על ידי אחד ממקורביו.