הפיצוץ בנמל ביירות: "מהחקירה עולה - לא נגרם מתקיפה ישראלית"

עיתון אל-ג'ומהוריה הלבנוני דיווח כי מהתחקור עולה שהפיצוץ אירע בשל ניצוץ שניתז כתוצאה מהלחמה, וכן שלא נמצא משלוח נשק של חזבאללה במקום. עוד דווח שהחקירה תתמקד בגורמי הביטחון בנמל

זמן צפייה: 00:17

עיתון "אל-ג'ומהוריה" הלבנוני פרסם היום (רביעי) פרטים מהחקירה על הפיצוץ בנמל ביירות, מפי גורמים המעורים בנושא. לדבריהם החקירה, שמנוהלת על ידי ענף המידע הלבנוני וה-FBI, מצביעה על כך שהפיצוץ לא נגרם כתוצאה מתקיפה ישראלית מהים או מהאוויר.

עוד הוסיפו הגורמים כי לא נמצא בנמל משלוח נשק של חזבאללה, והסבירו כי נראה שהפיצוץ אירע מחום גבוה שנוצר במקום כתוצאה מניצוץ, שניתז מהלחמה שבוצעה במקום. לפי הדיווח, חקירת הפיצוץ תתמקד בתפקוד מנגנוני הביטחון בנמל, מבלי להפחית באחריות של גורמי המכס לאירוע.

החקירה, לפי הגורמים, מצביעה על כך שכאלפיים טון של אמוניום חנקתי התפוצצו בתקרית, וכן כי 1,000-700 טונות נוספים שהיו מאוחסנים בנמל - לא התפוצצו. כמות החומר שלא התפוצצה, לדבריהם, נגנבה או לא התפוצצה בגלל אי-תקינות של החומר.

עוד בחדשות 13:

בתגובה לירי מלבנון: חיל האוויר תקף יעדים של חזבאללה

המתיחות בדרום נמשכת: צה"ל תקף תשתית של חמאס ברצועת עזה

משלחת ישראלית תצא לאבו דאבי בשבוע הבא; גנץ שוחח עם עמיתו

הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות
הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר דיווח העיתון הגרמני "די ולט" כי ארגון חזבאללה רכש את האמוניום החנקתי שגרם לפיצוץ הקטלני. בנוסף, דווח כי החומר התקבל ממשמרות המהפכה באיראן. הדיווח, שעל פי העיתון מתבסס על מידע משירותי ביטחון מערביים, הגיע לאחר הכחשותיו החוזרות ונשנות של מנהיג הארגון חסן נסראללה, שדוחה כל ניסיון לקשור את ארגונו לאסון.

על פי הדיווח, בשנת 2013 שלחו משמרות המהפכה לחזבאללה את המשלוח הראשון של החומר, שכלל 270 טונות והועבר בשתי פעימות שונות ביולי ובאוקטובר. כזכור, לאחר הפיצוץ נטען כי הכימיקל אוחסן במקום החל מ-2013. עוד נטען כי הארגון שילם עבור הסחורה מאות אלפי אירו. על פי העיתון, ישנו חשד סביר כי על המשלוחים פיקח הגנרל קאסם סולימאני שחוסל בינואר השנה על ידי ארה"ב.