נסראללה: "המחסן שהתפוצץ בנמל לא הכיל נשק של חזבאללה"

מזכ"ל הארגון התייחס לפיצוץ האדיר ואמר כי "בתקשורת הפיצו שמועות על חזבאללה - הגורמים הרשמיים הכחישו אותן", וטען: "אנחנו לא מכירים בכלל את נמל ביירות – יודעים יותר על נמל חיפה"

זמן צפייה: 03:36

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה נאם היום (שישי) לראשונה אחרי הפיצוץ האדיר שאירע השבוע בנמל ביירות, והכחיש את הדיווחים לפיהם הארגון אחסן נשק וחומרי נפץ במחסני הנמל: "אני רוצה להדגיש בתוקף כי אין כל מחסן רקטות של חזבאללה בנמל ביירות. אין כל רקטות או חומרי נפץ במחסן בנמל, וגם לא היה בעבר. לחזבאללה אין כלום בנמל. לא טילים, לא תחמושת, לא נשק, לא אמוניום חנקתי, ואפילו לא רובה".

"מה שקרה באירוע הזה הוא אסון", המשיך. "חלק מהאנשים לא ידעו מה קורה, חלק חשבו רעידת אדמה, חלק חשבו פיצוץ. חלק מהרשתות ואמצעי התקשורת שידרו מפי בכירים והפיצו שמועות על חזבאללה. חלק אמרו שמדובר במחסן נשק של חזבאללה, שיש רקטות או חומרי נפץ שלו. הגורמים הרשמיים הכחישו את כל השמועות האלו - אין כל רקטות או חומרי נפץ של חזבאללה בנמל". עוד ציין כי "מדובר בניסיון להסית את העם הלבנוני נגד חזבאללה".

בפתח דבריו התייחס נסראללה למתיחות מול ישראל ואמר כי "לא אדבר היום על האויב הישראלי, רק על האסון שפקד את לבנון". בהמשך ציין כי "חזבאללה אינו מנהל את נמל ביירות ואינו מעורב במעשה שם ואינו יודע בכלל מה קורה שם. אנו יודעים יותר על נמל חיפה מאשר על נמל ביירות, כי נמל חיפה זה חלק ממאזן ההרתעה שלנו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

נשיא לבנון: בודקים אם הפיצוץ בביירות נגרם בשל התערבות זרה

הפיצוץ בביירות: 16 עובדי נמל נעצרו; עשרות ניסו לפרוץ לפרלמנט

בישראל מזהירים: "הפיצוץ בביירות – פעמון אזעקה למפרץ חיפה"

הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות
הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות | צילום: רויטרס

עוד ציין נסראללה כי "חזבאללה מוכן להציע את כל היכולות שלו, מוסדותיו והרשויות שלו לגורמים הרלוונטיים במטרה לסייע במשבר זה. חזבאללה מוכן לסייע לכל משפחה שאבדה את ביתה. אסור שאנשים יישארו ברחוב".

מוקדם יותר היום נשיא לבנון מישל עאון התייחס לפיצוץ שאירע השבוע בנמל בביירות, ואמר: "כל כיווני החקירה נבדקים". עאון הדגיש כי בנוסף לאפשרות שמדובר ברשלנות או בתאונה - בלבנון לא שוללים את האופציה שהאירוע נגרם באופן מכוון על ידי גורם זר. "הסיבה לפיצוץ טרם נקבעה", הסביר, "אולם קיימת אפשרות של התערבות חיצונית באמצות שיגור רקטה או פצצה".

הלילה עצרה משטרת לבנון 16 מעובדי הנמל בביירות - בהם גם המנכ"ל, בחשד למעורבות בפיצוץ. עד כה חקרו הרשויות 18 עובדים, בהם פקידים וכמה עובדי תחזוקה. חקירת האירוע נמשכת.