משלחת ישראלית תצא לאבו דאבי בשבוע הבא; גנץ שוחח עם עמיתו

ראש המל"ל מאיר בן שבת יעמוד בראש המשלחת הישראלית לבירת האמירויות - לצד בכירים בממשל טראמפ • גנץ שוחח עם שר ההגנה האמירותי ואמר כי שתי המדינות "חולקות אינטרסים ביטחוניים חשובים"

זמן צפייה: 04:42

פחות משבועיים לאחר ההכרזה על נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות תצא בשבוע הבא משלחת ישראלית לאבו דאבי - כך הודיע היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראש המשלחת המקצועית, שתעסוק בקידום הנורמליזציה בין המדינות, יעמוד ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת

המשלחת הישראלית תצא לביקור ביום שני הבא, ביחד עם משלחת אמריקנית הכוללת את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה''ב, ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא ארה''ב ואבי ברקוביץ', השליח המיוחד למו''מ בין-לאומי. השיחות באבו דאבי יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים כגון תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה, ביטחון ועוד. למשלחת יצטרפו נציגים ממשרדי ממשלה שונים ובראשם מ"מ מנכ''ל משרד רה''מ שירכז את הנושא הכלכלי, מנכ''ל משרד החוץ, מנכ''ל משרד הביטחון, ר' רשות התעופה האזרחית ועוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הותר לפרסום: שב"כ עצר פלסטיני בחשד שדקר ישראלי ופצע אותו קשה

הקרמלין מכחיש קשר להרעלת נבלני: "נחקור אם יתגלה שזה אכן רעל"

עלייה חדה במספר הנדבקים: 1,888 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה

מוקדם יותר היום שוחח שר הביטחון בני גנץ עם שר ההגנה של איחוד האמירויות, מוחמד אל באוורדי, ודן עימו על שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות. לדבריו, "שתי המדינות חולקות אינטרסים ביטחוניים חשובים", וכי "שיתוף הפעולה ביניהן יחזק את יציבות האזור".

השניים שוחחו על הצורך בקידום הסכם הנורמליזציה שימסד בין השאר את הקשרים הביטחוניים בין המדינות. עוד דנו השרים באפיקי שיתוף הפעולה האפשריים בין מערכות הביטחון וכוונתם לכונן קשרי עבודה קרובים, רציפים ופוריים. גנץ אמר לאל באוורדי כי הוא מצפה להיפגש עימו ברגע שהדבר יתאפשר והשניים סיכמו לשמור על ערוץ פתוח ביניהם ודרך הדרגים המקצועיים.

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו נפגש עם ראש ממשלת סודאן עבדאללה חמדוכ. בתום הפגישה, משרד החוץ האמריקני עדכן כי השניים "דנו בהתפתחויות החיוביות ביחסים בין ישראל לסודאן".

שר ההגנה של איחוד האמירויות מחמד אל-בוארדי, שר הביטחון בני גנץ
שר ההגנה של איחוד האמירויות מחמד אל-בוארדי, שר הביטחון בני גנץ

במקביל, שר התיירות אסף זמיר התראיין לאתר א-רויה באיחוד האמירויות, והתייחס בהרחבה לנושא הסכם הנורמליזציה בין המדינות. ראשית, אמר זמיר כי הוא סבור שגם ישראל וגם האמירויות יכולות להרוויח מכינון הקשרים באשר לענף התיירות. זמיר סיפר כי העם בישראל הוא עם שאוהב לטייל במקומות ואתרים חדשים, ובשל הקרבה הגיאוגרפית היחסית והסיפורים ששומעים אודות האמירויות, "רבים מהישראלים נלהבים להגיע לשם".

באשר לאפשרות של תושבי האמירויות לבקר בירושלים, אמר השר כי ישראל רוצה שאתריה יהיו פתוחים לתיירים מהאמירויות, והדגיש כי אינו סבור שיש צורך לדבר על הגבלת מספר האנשים שיבקרו באותם אתרים. המטרה היא, הסביר, שכמה שיותר תיירים יגיעו לישראל מהאמירויות. זמיר חתם את דבריו בכך שאמר: "מדינתכם חותרת לשלום ויש לה הרבה מה להציע. אנו מאמינים שזו תחילתה של ידידות מופלאה שיכולה לשנות את האזור כולו. אנחנו שמחים מאד וחשים כבוד גדול מעצם חברות זו".

אסף זמיר | צילום: חדשות 13

כזכור, עת פורסם דבר ההסכם בין המדינות, נודע כי גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי לא עודכנו מראש על המגעים בין ישראל לאיחוד האמירויות מחשש להדלפות. בשבוע שעבר יצא גנץ נגד עניין זה, ואמר: "זה לא תקין שאני ואשכנזי לא עודכנו. בחיים לא הדלפתי - הדלפות זה משחק של אנשים אחרים. אני לא מתעסק פה בקרדיטים או בדברים פחות חשובים. אם אפשר לקדם הסכם שלום למדינת ישראל ואני צריך לבלוע טיפה רוק - לא איכפת לי".

בהמשך, לאחר שנודע על שיחה חשאית שהתקיימה בין ראש המל"ל מאיר בן שבת למפקד חיל האוויר עמיקם נורקין בעניין עמדת צה"ל על מכירת מטוסים מתקדמים במזרח התיכון - שיחה שגם עליה לא ידע, גנץ שיגר מכתב חריף לראש המל"ל ולנתניהו על כך שבן שבת למעשה עקף את לשכת שר הביטחון ולשכת הרמטכ"ל - ופנה ישירות למפקד חיה"א.