גנץ: נתניהו מפלג את העם; גורם בליכוד: שכחול לבן תפסיק לתקוף

שר הביטחון תקף את רה"מ במהלך תדרוך לתקשורת החרדית: "מי שיחליט לא לעמוד בהסכם עושה זאת מתוך שיקול פוליטי צר". בליכוד ענו: "המתקפות היומיומיות נגד נתניהו לא עוזרות לממשלת האחדות"

זמן צפייה: 02:36

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "נתניהו מפלג את עם ישראל – אני מקווה שיפסיק עם זה". את הדברים אמר במהלך תדרוך שערך לתקשורת החרדית.

"לא יודע לומר בוודאות מה יקרה בפוליטיקה, אך אני מקווה שצפויה לנו היציבות שלה התחייבנו", אמר גנץ. "מי שיחליט לא לעמוד בהסכם עושה זאת מתוך שיקול פוליטי צר, ושלפחות יאמר את האמת. הציפייה שלי היא היענותם להבטחה לשמור על החברה הישראלית במצב מורכב מאוד שלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל סערת אומן: ממשלת אוקראינה אסרה כניסת אזרחים זרים לשטחה

1,200 תיירים בשבוע וחופש תנועה מלא: מתווה עדכני לטיסות ליוון

טיולים עם לינה, בלי מסכות בבגרויות: פרטים חדשים על שנה"ל

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בתגובה לדברים, אמר גורם בליכוד כי "המתקפות היומיומיות של כחול לבן נגד נתניהו והליכוד לא עוזרות לתפקודה של ממשלת האחדות שישרלא זקוקה לה. אנו קוראים להם להפסיק לקיים 'ממשלה בתוך הממשלה', ולהתאחד בעבודה משותפת למען אזרחי ישראל".

ביום שני, כזכור, רגע לפני שחילוקי הדעות בקואליציה על רקע התקציב הובילו לפירוקה של הכנסת, נתניהו וגנץ קראו, כל אחד בתורו, לפיוס בין הצדדים. ולמרות הרגיעה הזמנית, קשה לשכוח כי מאה הימים שחלפו מאז הוקמה הממשלה המאוחדת - עברו ברובם גדושים בקיתונות, גידופים ועימותים בין הליכוד לכחול לבן.

תחילה היה זה נתניהו, שהוציא סרטון מפויס והודיע כי בכוונתו לתמוך בהצעת הפשרה של האוזר. אחריו, היה זה גנץ, ובנאום שנשא בכנסת הבהיר בתוקף כי לא ישתוק יותר אל מול המתקפות נגדו. "שום מתקפה אישית ושום עלילת דם לא יכופפו אותי. 100 ימים שתקתי. שתקתי למתקפות האישיות, שתקתי לקיתונות של ניסיונות השפלה ומידור".

אז, כשיצא לעיתונאים, הצר ראש הממשלה על הסגנון של השותף, ואמר: "אני לא זוכר שאי פעם דיברתי על בני גנץ מאז הקמת הממשלה במונחים כאלה, אבל אני חושב שמה שצריך לעשות עכשיו זה לשלב ידיים".