הפרקליטות על בקשת זדורוב: "הקלטה של הרצאה - אינה ראיה קבילה"

המדינה דחתה את הראייה שעורכי דינו של זדורוב ביקשו לצרף לתיק ועל בסיסה לקיים משפט חוזר. בתגובה נטען כי הראיה "אינה חוות דעת של מומחה - ביהמ"ש לא רשאי לקבלה"

זמן צפייה: 03:43

הפרקליטות הגיבה היום (רביעי) לבקשת עורכי דינו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה, להוסיף ראייה נוספת לתיק ולקיים על בסיסה משפט חוזר. הראיה היא הרצאת זום של  שיחת "זום" של חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר. בתגובה נכתב כי "הקלטה של הרצאה אינה יכולה להוות ראיה קבילה במשפט פלילי, בלי קשר למי העביר אותו ומה מומחיותו".

עוד צוין בתגובת המדינה כי "לא ניתן לקבל כראיה לעניין מחלוקת עובדתית בתיק ספציפי, דברים הנאמרים בהרצאה אקדמית לסטודנטים. הקלטה של הרצאה אינה 'חוות דעת' של מומחה, וודאי שהיא אינה 'חוות דעת' הערוכה לפי הוראות פקודת הראיות. משכך, אין בית המשפט רשאי לקבלה".

מטעם הפרקליטות נמסר כי "הלכה למעשה - אין מדובר בבקשה לשחרור, אלא בבקשה שביהמ"ש לא רק שיכריע בבקשה למשפט חוזר עצמה, אלא אף יקבע כי יש לזכות את זדורוב, ומשכך יש גם לשחררו כבר עתה, ולכך כמובן שלא ניתן להסכים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ברקע דרישת זדורוב למשפט חוזר: כל הפרטים על הראיה החדשה בתיק

רצח תאיר ראדה: זדורוב הגיש בקשה להוספת ראיה רפואית חדשה

הפרקליטות התנגדה למשפט חוזר לזדורוב: "ממחזר טענות שנדחו"

זדורוב בבית המשפט
זדורוב בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כאמור, כבר בחודש שעבר הגישו עורכי דינו של זדורוב בקשה חריגה להוספת ראיה רפואית חדשה, במטרה לקיים משפט חוזר בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה. השופט מלצר אישר את הבקשה ונתן הארכה להגשה עד ה-2 ביולי. הראיה החדשה היא קטע מהרצאה של חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית.

במסגרת התשובה לבקשה למשפט חוזר הגישה הפרקליטות חוות דעת הנוגע למצב רפואי-ביולוגי מסויים של תאיר ראדה. חן קוגל הרצה לסטודנטים בזום, ולכאורה אמר משהו המנוגד לחוות הדעת האלו בעניין המסויים, עורך דינו של זדורוב רוצה להגיש את זה בתור ראיה.

כזכור, לפני כחודשיים בלבד הפרקליטות הגישה לבית המשפט העליון את התנגדותה לבקשתו למשפט חוזר של זדורוב, שהורשע פעמיים ברצח תאיר ראדה. לטענת הפרקליטות, זדורוב "ממחזר את הטענות שעלו במהלך משפטו ונדחו על ידי בתי המשפט שהרשיעו אותו".

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה | צילום: חדשות 13

בהודעת הפרקליטות נכתב אז כי "צוות של פרקליטים, שחלקם לא עסקו בתיק בעבר, בחן מחדש את התיק. בכלל זה, הצוות בחן את כל הראיות שהיו קיימות בתיק, את פסקי הדין שניתנו בו, את הראיות החדשות לכאורה שצורפו לבקשה ואת נימוקי הבקשה. לאחר בחינה מחודשת זו, עמדת המדינה היא כי הרשעתו של זדורוב ברצח מוצדקת וכי ממילא לא מתקיימת בעניינו אחת העילות המאפשרות קיומו של משפט חוזר לפי החוק".

עוד נכתב אז בתגובת פרקליטות המדינה, כי "הבקשה למשפט חוזר על כל חלקיה, שזורה בטענות בעלות אופי קונספירטיבי, חסרות בסיס, לפיהן כל הגורמים המעורבים בתיק עשו יד אחת במהלך 14 השנים האחרונות להפליל אדם חף מפשע – המשטרה, התביעה, המעבדות הפורנזיות. כל התרחשות תמימה בתיק מפורשות כניסיון להרשיע את זדורוב או להסתיר מהציבור את האמת".