הפרקליטות התנגדה למשפט חוזר לזדורוב: "ממחזר טענות שנדחו"

כארבע שנים לאחר שהורשע בפעם השנייה ברצח תאיר ראדה, הפרקליטות הגישה לבית המשפט העליון את התנגדותה החריפה לבקשה למשפט חוזר. "הבקשה שזורה בטענות בעלות אופי קונספירטיבי חסרות בסיס"

זמן צפייה: 01:36

פרסום ראשון: הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט העליון את התנגדותה לבקשתו למשפט חוזר של רומן זדורוב, שהורשע פעמיים ברצח תאיר ראדה. לטענת הפרקליטות, זדורוב "ממחזר את הטענות שעלו במהלך משפטו ונדחו על ידי בתי המשפט שהרשיעו אותו".

בהודעת הפרקליטות נכתב כי "צוות של פרקליטים, שחלקם לא עסקו בתיק בעבר, בחן מחדש את התיק. בכלל זה, הצוות בחן את כל הראיות שהיו קיימות בתיק, את פסקי הדין שניתנו בו, את הראיות החדשות לכאורה שצורפו לבקשה ואת נימוקי הבקשה. לאחר בחינה מחודשת זו, עמדת המדינה היא כי הרשעתו של זדורוב ברצח מוצדקת וכי ממילא לא מתקיימת בעניינו אחת העילות המאפשרות קיומו של משפט חוזר לפי החוק".

עוד נכתב בתגובת פרקליטות המדינה, כי "הבקשה למשפט חוזר על כל חלקיה, שזורה בטענות בעלות אופי קונספירטיבי, חסרות בסיס, לפיהן כל הגורמים המעורבים בתיק עשו יד אחת במהלך 14 השנים האחרונות להפליל אדם חף מפשע – המשטרה, התביעה, המעבדות הפורנזיות. כל התרחשות תמימה בתיק מפורשות כניסיון להרשיע את זדורוב או להסתיר מהציבור את האמת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דרעי: בשכונות החרדיות בירושלים – יש יותר חולים מבבני ברק

דיווחים בלבנון: בכיר חזבאללה חוסל בדרום המדינה

רעידת אדמה בעוצמה 4.3 הורגשה באילת

זדורוב בבית המשפט
זדורוב בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לפי פרקליטות המדינה, זדורוב הציג ראיות חדשות - שלוש חוות דעת, שלטענתה, אין בהן את המשקל הנדרש, כדי לתמוך בטענותיו או להשפיע באופן ממשי על מארג הראיות עליו מבוססת ההרשעה. עוד נכתב בהודעת הפרקליטות כי "זדורוב טען שהאשמה האמיתית ברצח היא אישה בשם א"ק, שהתוודתה לכאורה בפני בן זוגה דאז א"ח שביצעה את הרצח ושנים רבות לאחר מכן התוודתה גם בפני גורמים נוספים. המדינה סבורה כי לא עילה למשפט חוזר נמצאת בחלק זה, כי אם ביטוי לעלילת שווא פרי מוחו של א"ח, ואשר קורבנה הוא אישה החולה במחלת נפש ואשר ביקשה להינתק מבן זוגה הפוגעני".

בקשתו של זדורוב הוגשה לפני כחצי שנה, על ידי עורך דינו ירום הלוי, שלדבריו, ברשותו 370 עמודים בהם מפורטות ראיות חדשות על הפרשה. לטענת עורך הדין, הראיות כוללות חוות דעת של מומחה מחו"ל לכתמי דם ופענוח זירות רצח, שקיבל אליו את חומרי התיק וקבע, שבניגוד לשחזור שעשה זדורוב - דלת התא שבו נמצאה תאיר הייתה סגורה בזמן הרצח.

עוד נכתב בבקשה החדשה שהגיש עו"ד הלוי כי לפי המומחה, עקבת הנעליים הקדימה את כתם הדם על האסלה, וכתם הדם התייבש על האסלה תוך שעה, כך שלמעשה ראיה זו סותרת את ההנחה לפיה עקבת הנעל הייתה של איש צוות שהגיע לזירה כשנמצאה תאיר שש שעות לאחר הרצח. כמו כן, הלוי מנה ראיות שכבר נדונו בתיק, כמו סיפורה של א"ק וניתוח דבריו של ראש אגף החקירות בשב"כ לשעבר, יצחק אילן, שצפה בהודאתו של זדורוב, וטען כי מדובר בהודאת שווא.

תאיר ראדה
תאיר ראדה | צילום: חדשות 13

לפני כחודשיים קראה אילנה ראדה, אמה של תאיר, לממלא מקום פרקליט המדינה לפתוח מחדש את תיק חקירת הרצח של בתה. זאת, בעקבות הפרויקט המיוחד שפורסם בחדשות 13, שבו נחשפו ריאיות חדשות מהאירוע.

"עברו כמה ימים מאז פורסמו בערוץ 13 תמונות כתם הדם על הקורה המפרידה בין תא 3 ותא 4 ועדותו האותנטית והחד משמעית של איש מד"א, צביקה נבו", נכתב בפוסט. "התמונות האלה לא הובאו לבית המשפט ויחד עם דבריו הברורים של נבו מתגלה סיפור אחר מזה שפסק הרכב השופטים. תמונות כתם הדם הוסתרו על ידי הפרקליטות עד שנת 2015 (תמונות נוספות עדיין נמצאות במצב דומה.) ורק לאחר מאבק ארוך ובסמוך לשמיעת פסק דין בית המשפט העליון בערעור זדורוב על הרשעתו הגיעו לידי צוות ההגנה".

כאמור, לפני כחודשיים נחשפו בחדשות 13 תמונות מתוך התיק, שבו נראים כתמי דם על קורה בתא שירותים שאינו התא שבו נרצחה תאיר. המשמעות מאחורי הגילוי הוא דרמטי במיוחד - משום שהוא סותר את השחזור של זדורוב, שהורשע ברציחתה.

תא השירותים בו נמצאה גופתה של תאיר ראדה
תא השירותים בו נמצאה גופתה של תאיר ראדה | צילום: חדשות 13

כזכור, חמישה ימים לאחר שנעצר, זדורוב הודה והובא לשחזור בזירת הרצח. זאת, על מנת לתאר בפני החוקרים מה קרה בתא באותן דקות. תא השירותים בזירה נמצא סגור, אך זדורוב לא הצליח לאשר כיצד הדבר קרה. "יצאתי וסגרתי את הדלת או מבחוץ. לא, מבפנים כנראה סגרתי". כשהחוקר ביקש ממנו לוודא כיצד נעל אותה, ענה זדורוב: "רוב הסיכויים שמבפנים. אולי סגרתי מבחוץ. כנראה סגרתי מבפנים. אולי מבחוץ".