רצח תאיר ראדה: זדורוב הגיש בקשה להוספת ראיה רפואית חדשה

עורך דינו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה, ביקש באופן חריג להוסיף ראיה חדשה, במטרה לקיים משפט חוזר. השופט מלצר אישר את הבקשה ונתן הארכה להגשה, עד ה-2 ביולי

זמן צפייה: 01:17

עורך דינו של רומן זדורוב הגישו היום (שני) בקשה חריגה להוספת ראיה רפואית חדשה, במטרה לקיים משפט חוזר בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה. השופט מלצר אישר את הבקשה ונתן הארכה להגשה עד ה-2 ביולי. הראיה החדשה היא קטע מהרצאה של חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית.

במסגרת התשובה לבקשה למשפט חוזר הגישה הפרקליטות חוות דעת הנוגע למצב רפואי-ביולוגי מסויים של תאיר ראדה. חן קוגל הרצה לסטודנטים בזום, ולכאורה אמר משהו המנוגד לחוות הדעת האלו בעניין המסויים, עורך דינו של זדורוב רוצה להגיש את זה בתור ראיה.

כזכור, לפני כחודשיים בלבד הפרקליטות הגישה לבית המשפט העליון את התנגדותה לבקשתו למשפט חוזר של זדורוב, שהורשע פעמיים ברצח תאיר ראדה. לטענת הפרקליטות, זדורוב "ממחזר את הטענות שעלו במהלך משפטו ונדחו על ידי בתי המשפט שהרשיעו אותו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הפרקליטות התנגדה למשפט חוזר לזדורוב: "ממחזר טענות שנדחו"

זדורוב מתנגד לבקשת הפרקליטות לקבל את התיק הרפואי של א"ק

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה | צילום: חדשות 13

בהודעת הפרקליטות נכתב כי "צוות של פרקליטים, שחלקם לא עסקו בתיק בעבר, בחן מחדש את התיק. בכלל זה, הצוות בחן את כל הראיות שהיו קיימות בתיק, את פסקי הדין שניתנו בו, את הראיות החדשות לכאורה שצורפו לבקשה ואת נימוקי הבקשה. לאחר בחינה מחודשת זו, עמדת המדינה היא כי הרשעתו של זדורוב ברצח מוצדקת וכי ממילא לא מתקיימת בעניינו אחת העילות המאפשרות קיומו של משפט חוזר לפי החוק".

עוד נכתב בתגובת פרקליטות המדינה, כי "הבקשה למשפט חוזר על כל חלקיה, שזורה בטענות בעלות אופי קונספירטיבי, חסרות בסיס, לפיהן כל הגורמים המעורבים בתיק עשו יד אחת במהלך 14 השנים האחרונות להפליל אדם חף מפשע – המשטרה, התביעה, המעבדות הפורנזיות. כל התרחשות תמימה בתיק מפורשות כניסיון להרשיע את זדורוב או להסתיר מהציבור את האמת".